win 98. hoofdmap bevat teveel bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaSaxon

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2006
Hallo

Op mijn oude Compaq Evo N1015v probeer ik win 98 te installeren. Hier heeft een jaar lang xp op gedraaid, echter met weinig succes door 32 mb intern.
Na format c: heb ik getracht setup te draaien.
Dan zegt Scandisk dat er een probleem is.
De bestandstoewijzingstabellen (FAT's) komen niet overeen.
de C: schijf bevat mappen met namen die onbekende tekens bevatten.
na reparatie van dit grote aantal mappen zegt scandisk dat de c: schijf teveel bestanden bevat en dat win 98 niet geinstalleerd kan worden.
Nogmaals format c: geprobeerd echter zonder succes.

Kan iemand mij helpen.

Ik ben zeker geen virtuoos.

Oh, Chips

Ik had eigenlijk gehoopt e.e.a. op te kunnen lossen zonder enige vorm van financiele investering.
Ik ga nog ff lobbyen op mijn werk bij de lokale it'er. Kijken of hij nog een oud HDtje heeft liggen.
Bedankt voor je antwoord.

Mappen op een geformatteerde schijf ???

Kan je geen W98 opstartdiskette te pakken krijgen en FDisk eens draaien?
Daarmee kan je je partitie indeling opnieuw maken en formatteren.

DOS Diskettes gebruiken en "Format C: /U" ingeven. Dat is in alle opzichten de beste formattering. Aan andere methoden wil ik niets afdoen maar bij schijven met problemen maar meteen het sterkste middel gebruiken. Onder DOS krijg je trouwens eerst een FAT partitie en die is twee gigabyte groot. Houd je deze partitie eerst aan, door niet te veranderen naar FAT32 en het vorige besturingssysteem niet te verwijderen dan zou je wel eens geen last kunnen hebben van schijf beschadigingen. Pas als je een partitie maakt waar de krassen zitten krijg je weer problemen.

Wanneer ik het verkeerd zie dan moet iemand het maar zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan