Win 98 of ME installeren op oude Dell Latitude CPi lukt maar niet HELPPPP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkWinschoten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
17
Ik probeer Windows 98 opnieuw te installeren op een oude Dell.
Het is er nog een met verwisselbare diskdrive en CD-speler.
Heb inmiddels de 4 gig HDU opnieuw geformateerd (niet gepartitioneerd, dus 1 partitie).
Startdiskette gemaakt en die start wel op waardoor ik de C-schijf herken en kan bekijken.
Heb WIN98 op een CD maar wanneer ik de CD-rom-unit er in schuif herkend hij deze niet en blijft hij maar om de diskette vragen! :evil:

Wie kan me helpen ?? :eek:
 
Je moet de installatie starten met een bootdiskette die je via onderstaande link kunt downloaden.
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Maak deze diskette en in het bios bootvolgorde instellen op A:.
Start de PC met deze diskette en de Win 98 CD in de drive. In keuze menu installatie starten met CD ondersteuning.
 
Laatst bewerkt:
Je moet de installatie starten met een bootdiskette die je via onderstaande link kunt downloaden.
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Maak deze diskette en in het bios bootvolgorde instellen op A:.
Start de PC met deze diskette en de Win 98 CD in de drive. In keuze menu installatie starten met CD ondersteuning.

Da's nu juist net het probleem: kan alleen maar óf de diskdrive óf de CD-drive in de laptop doen, dus niet beiden. Bij het verwisselen ná de start met diskette herkend hij de CD-drive niet !
Daarbij, kan met geen mogelijkheid in de bios komen; F1 t/mF12, Del, Esc bij start meervoudig aanklikken; géén reactie !!
 
Laatst bewerkt:
probeer eens met de eerdergenoemde bootdisk een systeem copy te maken op de c schijf.
start dan op vanaf de c schijf met de cdspeler erin. start dan de win98 setup opnieuw.

Let wel op dat je de juiste bootdisk download vanwege de cdrom ondersteuning

Volg de volgende commando vanaf de floppy
sys a: c:
Het besturingsysteem staat dan op de c schijf, vergewis je dan ook dat de overige bestanden op de floppy ook op de c schijf komen te staan.
 
Laatst bewerkt:
Yesssssssss......
sys a: c: waren the Magic Letters !!!

Set up draait nu vanaf CD !

Benieuwd wat ik straks nog allemaal tegenkom en of ik 'm ook nog online kan krijgen!

Bedankt voor nu eerst!! :thumb:
 
Yesssssssss......
sys a: c: waren the Magic Letters !!!

Set up draait nu vanaf CD !

Benieuwd wat ik straks nog allemaal tegenkom en of ik 'm ook nog online kan krijgen!

Bedankt voor nu eerst!! :thumb:

Als de vraag is opgelost vink dat dan rechtsonder even aan.
Groetjes Snarf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan