Win 98 op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick04

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2004
Berichten
55
Ik probeer windows 98SE te instaleeren op mijn laptop (Dell latitude CPI-A PII 366MHz). Ik heb de C schijf geformateerd als FAT 32 en daarna geprobeerd om win98 te instaleeren, maar ik krijg de volgende foutmelding: "Bericht SU-0013, Kan geen bestanden maken op het opstart station en kan win 98 niet instaleren".
Wie kan mij helpen??
 
Boot je van de cd-rom of van een opstartdiskette?

Vanaf cd-rom is het beste.
Opstarten met ondersteuning van cd-rom.
 
Ik installeer windows vanaf een Cd-rom maar het maakt niet uit of ik opstart met deze cd-rom of met een opstart diskette. Bij bijde krijg ik dezelfde errormelding.
 
Mogelijke oorzaken van een SU-0013 foutmelding:

-geen partitie aanwezig
-partitie niet geformatteerd
-partitie niet 'actief' gemaakt in fdisk
 
In een grijs verleden heb ik deze melding ook gehad.
(dan wel niet op een laptop, maar maakt niet uit)

Ik meen mij te herinneren dat de oorzaak was dat de schijf eerst NTFS gepartitioneerd was.

FDISK gaf toen een hoop problemen om dat goed te krijgen, en ik heb daar toen een ander programma voor gebruikt.



Succes
 
Nu heb ik op een andere partitie nog documenten staan die niet weg mogen, kan ik dan de rest van de partities gewoon verwijderen zonder dat deze documenten verloren gaan??

Mijn partieties zijn nu als volgd:

1. C: Status:A Type:pRI DOS Size:8MB Systeem:FAT12
2. E: Type: PRI DOS Size:5006MB Systeem:FAT32
3. Type: EXT DOS Size:14057MB

En van de laatste (Nr.3) wil ik de documenten houden.
 
Kopieer naar een andere computer onder dos of probeer het eens met een partitiemanager zoals
Partition magic

Controleer eerst nog even of je E wel de actieve partitie is
als C dat is kun je Misschien een probleem verwachten

Succes

Michel
 
Zie het nu pas goed
Je c schijf is inderdaad de actieve partitie

C status A
A staat voor actief

Maak E actief

Nogmaals succes

Michel
 
Heb nu E:\ actief gemaakt maar krijg nog steeds dezelfe melding. Hoe kopieer ik besanden naar een andere computer onder dos?? Kan dat via een netwerk??
 
met een netwerk zit je weer met je drivers onder dos

het makkelijkst is met behulp van een nulmodem parrellekabel of serieel

Het programmatje om dat teb doen zit in Windows ik weet echter niet meer hoe het heet

Stel de vraag eens in het forum of zoek hem op onder nulmodem

Succes
 
Ik heb het probleem opgelost. Ik heb eerst via de COM-Poort de belangrijkste documenten op de gewone PC gezet (dat ging wel heel traag). Daarna heb ik de eerste twee partities verwijderd, en 1 nieuwe partitie gemaakt. Hierop kon ik win98 gewoon installeeren, en toen stonden gelukkig mijn documenten nog gewoon op de 3e partitie.

Bedankt voor jullie hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan