win 98 se kapt er (ook) mee bij debug.log

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Berichten
158
Hallo,

Sinds ik de zomer een raar geluid hoorde in mijn kast (leek op raar geluid of m´n HD de hik kreeg of op hol ging, zegt die via Ndd niets over slechte sectoren of zo),
slaat m´n w 98 se pc om de haverklap af en begint opnieuw op te starten.

Vaak moet ik dan tvdebug.log of emc.log repareren/ bewaren via scandisk. Als ik dat afloop werkt ie weer.
Omdat ik las dat tvdebug een zone alarm act is ( heb free version) heb ik ´m uitgeschakeld. Dit heeft geen effect; problemen blijven.

IE 6 kon ie niet meer; ie fix hielp niet. Dus firefox erop; die werkt! Mediaplayer via internet aanspreken lukt ook niet meer, start ie opnieuw op.
Een cdtje branden ? met cd creator 4 bijna klaar en dan : kap tie, start overnieuw op en cd naar de :mad::mad::mad:
kortom, ik weet niet goed of het w98 se is of iets anders (mobo?) of hier wel goeie rubriek ???
Anders sorry! :eek:

Wie weet enige raad? format C: en overnieuw beginnen?

kortom, ik ben benieuwd.

groet,
 
Hoi,

Je zou inderdaad opnieuw 98 kunnen installeren.


Modag
 
Je zegt dat het probleem bij ZoneAlarm ligt, en hem hebt uitgeschakelt. Wat ik eens zou proberen, is zonealarm verwijderen, en eens een andere firewall proberen, Sygate bijvoorbeeld.
 
Windows bewaart de registers van de laatste 5 dagen dat je bent opgestart.Bij storingen,kun je dan een van die registers van voor de storing terugzetten.
Start op in de MS-Dos modus met F8 of de CTRL-toets en type "scanreg /restore"(zonder de ") dan enter.In het scherm wat dan verschijnt,kun je kiezen van welke datum je het register wilt terugzetten.

Begin dan met de datum van de dag voor de storing,wil die niet werken,kun je steeds verder terug gaan.

Greetz
 
OK! :thumb:

in een opklimmende reeks van stappen ga ik e.e.a. uitproberen.

Bedankt voor de suggesties

grtz,
P:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan