Win 98 SE over 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petr@

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Ik heb geprobeerd om een oud beestje (pentium 2) te voorzien van Win 98 ipv het geinstalleerde windows 2000. Ik heb de harde schijf geformatteerd en Win 98 geinstalleerd. Hierna gaat het mis. Na een foutmelding, die ik genegeerd heb, start het systeem niet meer op. Ik kan nu niets meer installeren. Er komt een vreselijk blauw scherm te voorschijn waar van alles in vermeld staat, maar waar ik niks van maken kan.

Wie oh wie weet raad?

Hoi,

Misschien wel van belang welke foutmelding je genegeerd hebt, en de fout melding die je nu krijgt misschien dat we daar wat mee kunnen

Probeer het gewoon opnieuw, maar zorg eerst dat je de juiste stuurprogamma's opgehaald hebt bij de div. fabrikanten.
(als ze nog te downloaden zijn, anders zijn er erg veel site's waar je ze alsnog naar binnen kunt halen.

Is je cd bootable ?

Laatst bewerkt:
Onherstelbare systeemfout

De melding geeft aan dat er sprake is van een onherstelbare systeemfout doordat het proces onverwacht is afgebroken. Vervolgens krijg ik de tip om in het bios het e.e.a. uit te schakelen en in de veilige modus onderdelen te verwijderen of te herstellen. Ik kom vervolgens niet meer verder dan het blauwe scherm. Het systeem reageert niet op F8 waarmee ik in de geavanceerde instellingen zou moeten kunnen komen. Ik krijg ook geen prompt meer te zien zodat ik een format c: zou kunnen doen.

Terwijl in in eerste instantie ging proberen om Win 98 te installeren kreeg ik ook allerlei meldingen over een onjuiste formattering e.d. Ik dacht dat ik dat wel goed had afgehandeld. De foutmelding die ik genegeerd heb ging over een bepaald DLL bestand. Wellicht inderdaad een cruciaal bestand voor een juiste installatie.

Hoe kom ik nu weer in het stadium dat ik C: kan formatteren waarna ik een hernieuwde poging kan doen om e.e.a. te installeren? Ik kan helaas geen screendump van het betreffende scherm plaatsen.

Maak eerst een opstartbare dikette.
In zo'n oud beestje zit vast nog een diskettestation.

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Opstarten met deze dikette (aanpassen in je bios) en het commando fdisk geven.
Hij wordt helemaal voor je schoongemeekt, en je kunt op een eenvoudige wijze opnieuw beginnen.

Windows 98 heeft F4 als toets om in het opstartmenu te komen:o.

Thanks! Maar ik noemde F8 omdat het 2000 nu opstart ipv Win 98 en in 2000 wordt toch echt gsproken over F8 om in de geavanceerde instellingen te komen. Ik heb zelf geen floppydrive meer in mijn PC en om een bootdisk te maken wordt dat dus lastig. Kan ik dat ook nog op een CD rom zetten?

Jazeker,
op dezelfde site staat ook een download om een cd rom bootable te maken.
Even naar beneden scrollen.
Vanmiddag kan ik je niet meer beantwoorden, daar ik nu weg moet.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan