Win 98 Setup Blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Konings

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
51
Ik heb een fat32 partitie gemaakt en ging windows 98SE instaleren op de helft van de instalatie vraagt de setup of je een opstartdiskkette wil maken als ik op oke klik kan hij de diskette niet vinden (dit is een windows niet zo) als ik dan op annuleren klik gaat de setup normaal verder maar wat gebeurt er bij mij de instaltie blijft gewoon hangen ik kan 2 uur wachten maar er gebeurt niks wat is het probleem en hoe kan ik dit oplossen ???

Ik heb ook geprobeerd om in de bios de floppy uit te zetten en ik heb hem zelfs van het moederbord gegooit en als ik dit doe blijft de setup niet hangen maar gaat de computer opneiuw opstarten op het moment dat ik annuleren klik :(


In het kort : mij windows 98SE setup blijft hangen nadat ik op annuleren klik bij opstart diskette maken !!! :confused:

Alvast Bedankt !!!
 
Hoi !

Oudere PC neem ik aan ?

Waarschijnlijk een corrupte floppy-poort op je MOBO.

Laat de floppy-drive eruit en probeer Win2K van een CD te installeren.

Lukt dat wel ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Oudere PC neem ik aan ?
Valt wel mee ( Pentium lll 1,00 ghz - 256 MB Ram - Compaq ding )

Waarschijnlijk een corrupte floppy-poort op je MOBO.
Nee ik heb ook xp op het systeem de floppy werkt gewoon in windows al heb ik 100 floppy en werken er maar 5 ofzo

Laat de floppy-drive eruit en probeer Win2K van een CD te installeren.

Lukt dat wel ?
Ja er staat xp op en dat lukt allemaal gewoon maar ik heb nu bootmagic geinstaleerd maar die 98 gaat er gewoon niet op
 
zet het maken van een floppy eens uit.

Je kunt de installatieprocedure van windows beïnvloeden door gebruik te maken van schakelopties (parameters). Daarbij voeg je extra instellingen toe aan de opdracht SETUP.EXE. Hieronder een lijst van beschikbare parameters om de installatieprocedure van Windows te beïnvloeden.

Geef bij de Dos Prompt setup /XY in.

Afhankelijk van de Cdrom driveletter kan het er zo uitzien:

e:\setup.exe /XY (xy staat voor de optie). Je kunt ook na elkaar verschillende opties ingeven. ( /xy /? enz.) iedere keer met een spatie.

/ie Geen opstartdiskette maken.
 
Hoi !

"Al heb ik 100 floppy's en er werken er maar 5...."

Tja, dan zal het wel goed zijn.

Succes ermee,

Harry.
 
zet het maken van een floppy eens uit.

Je kunt de installatieprocedure van windows beïnvloeden door gebruik te maken van schakelopties (parameters). Daarbij voeg je extra instellingen toe aan de opdracht SETUP.EXE. Hieronder een lijst van beschikbare parameters om de installatieprocedure van Windows te beïnvloeden.

Geef bij de Dos Prompt setup /XY in.

Afhankelijk van de Cdrom driveletter kan het er zo uitzien:

e:\setup.exe /XY (xy staat voor de optie). Je kunt ook na elkaar verschillende opties ingeven. ( /xy /? enz.) iedere keer met een spatie.

/ie Geen opstartdiskette maken.

Intressant maar hoe moet ik dit dan precies doen ik weet veel maar niet alles
 
moet ik eerst de cd naar de hd kopieren dan, want ik kan geen cd bewerken
 
f:\setup.exe /ie Geen opstartdiskette maken ik heb dit dus ingetoets ik ga nu proberen of het ook echt werkt ik post later het resultaat in ieder geval bedankt
 
Ik zal precies zeggen wat ik gedaan het ik heb van de cd geboot toen in command f:\setup.exe /ie geen opstartdiskette getypt als ik dan enter druk wil hij meteen met de setup beginnen dus er wordt niks gedaan denk ik dus zal ik het welf out doen leg me eens precies uit hoe da met die parameters werkt :)
 
doorgaan met de setup en zien of de vraag naar diskette maken wordt overgeslagen.
 
zet het maken van een floppy eens uit.

Je kunt de installatieprocedure van windows beïnvloeden door gebruik te maken van schakelopties (parameters). Daarbij voeg je extra instellingen toe aan de opdracht SETUP.EXE. Hieronder een lijst van beschikbare parameters om de installatieprocedure van Windows te beïnvloeden.

Geef bij de Dos Prompt setup /XY in.

Afhankelijk van de Cdrom driveletter kan het er zo uitzien:

e:\setup.exe /XY (xy staat voor de optie). Je kunt ook na elkaar verschillende opties ingeven. ( /xy /? enz.) iedere keer met een spatie.

/ie Geen opstartdiskette maken.


Het is gelukt Egt Bedankt jij bent echt Pro :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan