Win 98 traag in opstarten met netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter WvdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WvdS

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Ik zelf heb een P3 900(XP), mijn vader een P2 266(98).

Ik bouw een netwerk met een router (10/100), maar nu wordt de pc van pa mega traag met opstarten.
Als hij eenmaal is opgestart dan doet hij alles, maar hij is meer dan drie minuten bezig voor windows is opgestart.

Nu heb ik ooit eens gehoord dat je 'het zoeken naar het netwerk' kunt uitschakelen tijdens het opstarten, maar nu nog de vraag hoe?

Kan iemand mij dat uitleggen?

hoi het lijkt me niet echt dat dat het zou zijn omdat ik hier zelf ook een p2 heb staan en dat duurt nog geen minuut dus.

heb je niet toevallig last van spyware op de computer of onodige opstart dingen in msconfig staan?

voor spyware te checken heb je adware deze nodig

en je hebt hijackthis nodig deze kun je hier vandaan halen.

als je van hijackthis een log heb kun je die hier plaatsen vermeld dan wel het probleem erbij.

ik hoop dat je hier wat aan hebt suc6 gr mike

:thumb:

opzich een goeie, maar dan ga ik nu even wat specifiekere info geven.

Gisteren alle schijven geformateerd, win 98 opnieuw geinstalleerd. Dan doet hij 2,24min. over het opstarten. Knoop ik hem dan direct aan het netwerk (zonder andere installatie's) dan merk je al dat hij bijna een minuut extra bezig is om op te starten.
Terwijl er dus geen enklel software geinstalleerd is.

Trouwens.. als ik een format uitvoer, benik dan van mn evt. spyware af?

hoi nee je zou dan geen spyware meer moeten hebben haha.

euhm je kunt dat volgens mij veranderen als je op netwerklocaties rechtermuisknop dan eigenschappen dan krijg je dat scherm met je appiedappies daar staat hij toch op windows netwerken? ik weet niet of je dat bedoeld hoor?

anders

als u het scannen naar nieuwe diskettestations uitschakelt.
Klik met de rechter muisknop op Mijn computer en kies Eigenschappen.
Kies het Prestaties-tabblad en klik op de Bestandssysteem-knop.
Ga naar het Floppy-tabblad en haal het vinkje weg bij de optie om bij het opstarten te zoeken naar nieuwe diskettestations.

suc6 gr mike:thumb:

Krijgen jouw netwerkkaarten hun ip-nummers via een DHCP server op de router of heb je de netwerkkaarten zelf een nummer gegeven? In het eerste geval kan het inderdaad erg lang duren voor de computer verder gaa met starten.

de P2 heeft een vast IP-adrs (192.186.100.1), de P3 krijgt hem van de router

Je kunt op die P3 de DHCP server uitzetten. (Was ook je vraag..) dit doe je bij Start - Uitvoeren. Typ: services.msc en zoek de regel over DHCP server op. Bij opstartopties kun je dan kiezen deze uit te schakelen.

Oké dat kan ik doen, maar dat heeft meer effect op de P3 dan op de P2 denk ik.. wordt hierdoor de P3 sneller in het opstarten?

als u het scannen naar nieuwe diskettestations uitschakelt.
Misschien domme vraag, maar wat heeft een diskettestation met mijn netwerk te maken?

Geplaatst door WvdS
Oké dat kan ik doen, maar dat heeft meer effect op de P3 dan op de P2 denk ik.. wordt hierdoor de P3 sneller in het opstarten?
Dom van Sidi. Niet goed gelezen... het ging om die P2 niet om die P3 :o
Ehm, het uitschakelen van services die niet nodig zijn kan inderdaad de werking van het systeem verbeteren.

Maar die P2 zoekt toch ergens naar tijdens het opstarten. Kun je bij Start - uitvoeren 's winipcfg invoeren. In het venster de netwerkkaart selecteren (Dus niet de ppp-adapter) en posten wat je ziet?

Als beide computers eenmaal draaien; doet het netwerk dan wat ie doen moet? Kunnen beide pc's elkaar pingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan