Win 98 -----> Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiero

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Ik heb een windows 98 pc daar staan enkele word en excel documenten op
die ik graag op mij win 7 laptop wil hebben.
Nu heb ik (via de enige USB poort) geprobeerd met een USB stick (8GB) maar de pc herkent de stick niet.
Er zit een floppy driver en een cd driver(ik ben bang dat deze alleen leest) in de pc.
Iemand enig idee hoe ik de bestanden toch op mijn laptop win 7 kan krijgen.
Oja de pc heeft GEEN internet aansluiting
bvd

Je moet voor W98 een usb driver installeren. Dat was in die tijd nog lang niet gemeengoed. Heb je hier wat aan?

Het zou kunnen met een Kama-connect http://tweakers.net/pricewatch/213112/scythe-kama-connect-2.html
Harde schijf uit de win98 PC, en via de Kama-connect box op de USB-poort van de laptop aansluiten.
Andere optie is om de data op CD's wegschrijven op de Win98 PC en die dan inlezen in de laptop.

Overigens denk ik dat een 8GB stick gewoon te groot is voor Win98, ook al heb je een USB-driver geinstalleerd. probeer het eens met een 2GB usb-stick

Laatst bewerkt:
Jammer dat de juiste hardware ontbreekt.

Misschien nog het eenvoudigst de bestanden op diskette te zetten en via een adere pc overzetten op usb-stick.
Of toch maar op cd branden mits brandprogramma en een brander aanwezig zijn.

Aanschaffen kan je nauurlijk ook: brander, ethernetkaartje

Je kan het zo uitgebreid maken als je maar wilt:
+ schijf er uit ( ide to usb adapter, externe behuizing ide 3.5 inch)

Laatst bewerkt:
uhh.. misschien handig om te vermelden wat de eigenschappen van de laptop zijn. Zo te horen kan deze geen windows 7 aan. En dan is het natuurlijk zonde van je tijd als je het gaat proberen!

Het gaat toch alleen om de bestanden die op de oude pc staan naar een laptop over te zetten waarop Win7 staat?

@ Aptje Klopt helemaal ,mijn laptop heeft al win 7 geinstalleerd,ben bang dat ik met de pc niet kan branden :o( ,ik wil niet te gek gaan doen met van alles te kopen voor de pc met win 98,dat zijn de bestanden (en pc) zeker niet waard

@woutertjuh88 ????????????????

@srpchulp heb zelf ook al zitten denken om het met een "kleinere" usb stick te proberen thx voor je hulp

@solaris dank je,ga dit eens even nalezen denk dat dit zowat het enige is wat zou kunnen werken

Laatst bewerkt:
Dan heb ik het verkeerd begrepen.

Al geprobeert USB stick te formateren naar FAT16 of FAT32 en dan is de w98 laptop stoppen?

@Wouterjuh nee dat heb ik nog niet geprobeerd ,stel dat ik dit zou doen kan ik daarna de stick dan weer gewoon terug formateren naar FAT 32?

Ik had zelf ook dat probleem. Dit heb ik opgelost met de oplossing van Solaris. Bij mijn 1 GB stick werkt dat wel.

Waarom niet gewoon even de ubuntu linux live cd proberen, zodat je via daar kan opstarten en de bestanden op usb kan zetten. Hier kan je ubuntu downloaden (Klikken). Scroll ook even iets naar onder en kijk naar stap 3!! Die brand je (met je windows 7 pc, of andere pc met brander) op een cdtje en die doe je in de windows 98 pc. Dan kies je voor "Probeer ubuntu live (niet installeren in ieder geval!!) en dan kan je de bestanden over zetten naar een usb ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan