win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Linux

Mischien moet he is proberen om via een andere PC Linux DSL te downloaden op een floppy,damn Small Linux dus,deze gebruikt echter maar heel weinig schijfruimte.

Hoog

Aangezien we de specs niet hebben, is het dus niet zeker dat XP goed zal draaien.
Als ik "jeanxD" was, zou ik eerst 98 installeren. Everest Home Edition installeren, en kijken wat er allemaal in die laptop schuild. Als de specs hoog genoeg zijn om XP beetje snel te kunnen draaien, dan zal het sowieso nog wel mogelijk zijn om een upgrade vanaf 98 of een schone installatie te volgen.
Door mij aanbevolen eisen voor XP
-512MB Ram of hoger
-20GB hdd of hoger
-Pentium IV 1,6Ghz processor of hoger

Aanbevolen eisen voor XP
-128MB Ram of hoger
-6GB hdd of hoger
-Pentium II 300mhz processor of hoger

Minimum eisen voor XP
-64MB Ram of hoger
-3GB hdd of hoger
-Pentium 233mhz processor of hoger

Door mij aanbevolen eisen voor 98
-128MB Ram of hoger
-6GB hdd of hoger
-Pentium III 450mhz processor of hoger

Aanbevolen eisen voor 98
-32MB Ram of hoger
-3GB hdd of hoger
-Pentium processor of hoger

Minimum eisen voor 98
-16MB Ram of hoger (Mogelijk om ook 98 te installeren op pc met 8MB ram)
-300MB hdd of hoger
-486DX, 66mhz processor of hoger

Jouw eisen liggen wel erg hoog!
Ik heb met een 8MB RAM,250MB HD en een 8086 processor Windows 98 geinstaleerd.
Moet wel zeggen dat hij tamelijk lang overdoet om optestarten,maar effe terzake,je kan wel Windows 3.x instaleren.

8 MB RAM is niet voldoende voor Windows 98. Zelfs voor 95 vind ik het aan de krappe kant.

BIOS staat voor Basic Input/Output. Het is de directe aansturing van de hardware van de computer. Het staat op elke PC. Daarna komt het besturingssysteem, bijvoorbeeld DOS, Windows of Linux.

8 MB RAM is niet voldoende voor Windows 98. Zelfs voor 95 vind ik het aan de krappe kant.
Het is wel mogelijk, als de "Wat is nieuw"-teksten worden uitgeschakeld in de setup, is het wel mogelijk. Maar dit zal echt heel traag draaien, aangezien er in het Introductie-boekje van 98 ook al aanraad om minimaal 24MB ram te hebben.

win98_386.gif

bron: www.winhistory.de

Ik zet ook niet dat het niet mogelijk is, alleen werkbaar is het sowieso niet.
Je kunt XP ook laten draaien op 32MB maar of je dat moet willen is de vraag.

Jouw eisen liggen wel erg hoog!
Ik heb met een 8MB RAM,250MB HD en een 8086 processor Windows 98 geinstaleerd.
Moet wel zeggen dat hij tamelijk lang overdoet om optestarten,maar effe terzake,je kan wel Windows 3.x instaleren.

ik geloof daar helemaal niets van een 8086 is 16 bit prossesor en kan geen 32 bit os aan zoals windows 95 en 98

ik geloof daar helemaal niets van een 8086 is 16 bit prossesor en kan geen 32 bit os aan zoals windows 95 en 98

Ik weet niet zeker of het een 8086 is,kan ook een 80286 of hoger zijn geweest,ik vermoedde dat alleen maar,ik heb het nooit nagekeken,maar dacht aangezien ie uit 1986 datteerd...

8MB lijkt me ruim voor een PC van die leeftijd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan