Win media speler V.10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,

Ik draai hier XP home met windows media speler V.10
Als ik naar bestand ga en hierop klik dan staat daar een lijst van de afgelopen 8 bestanden die afgespeeld zijn.
Nou zijn mijn kinderen daar erg fanatiek in met afspelen zodat ik iedere keer als ik wat wil herhalen om te beluisteren mijn bestand niet meer kan vinden.
Ik heb XP gedeeld zodat iedere gebruiker zijn eigen instellingen heeft, maar blijkbaar met media speler 10 is dat er niet meer.

Vraag: is deze lijst te wissen per gebruiker en dat alleen mijn afgespeelde bestanden er nog staan ?

Uiteraard kan ik ze nog terug halen met de verkenner, maar nu staat de muziek van 4 personen doorelkaar.

Je kunt in de Mediaplayer zoveel afspeellijsten aanmaken als je wilt.
Maak je er 1 met de naam van jezelf en een aantal voor the kids.
Is dat een idee?

Succes,
Fonz :thumb:

Maar hij wil juist NIET dat alles gewist wordt.

Fonz

Okay, had niet goed gelezen dat hij zijn eigen plaatjes wel wil bewaren.
Gebruik zelf zeer zelden media player op de computer waar ik nu aan zit, dus heb ik dit nog niet effe kunnen checken..

Indien je dat script opend met kladblok, staat daar dat alle Recent afgespeelde nummers verzammeld worden in deze registersleutel

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\RecentFileList

Dan zal bij die sleutel in 't rechter veld alles moeten staan met een REG_SZ waarde wat ook onder bestand staat als recent afgespeeld.

Die kan je dan één voor één uitzoeken en verwijderen..
:thumb:

P.S.
Je kan bij regedit deze sleutel onder je favorieten opslaan, dan vind je hem altijd weer met een klik terug voor de volgende attack van de kids....

Hoi ZipPe,

ik heb toch maar jou bovengenoemde toegepast

was wel ff zoeken omdat ik zelden of nooit in het register kom, maar zo zie je heb ik weer wat geleerd.

Bedankt voor je hulp :thumb:

Gr Rob

Okay niks te danken en heel graag gedaan:)
Fijn om te weten dat het werkt zo als ik dacht..

De onderstaande link is de moeite waard om door te lezen.. Het register is echt niet zo ingewikkeld als het lijkt. Ga altijd eerst naar systeem herstel en maak zelf een herstelpunt aan eerdat je in het register teveel gaat veranderen.. Dan kan er weinig fout gaan en kan je altijd weer terug

http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/windows_register_aanpassen.aspx

Groetjes
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan