Win Server 03 inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaansmit94

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
125
Beste,

Ik had een vraagje en kwam er via google niet uit. Hoe kan ik met windows server 2003 een netwerk maken en dan via windows xp er op inloggen?

net als bij een bedrijf je start de windows xp computer (client) op en dan moetje je gebruikers naam en wachtwoord invullen en dan staat er nog iets waar je uit kan kiezen ("Computernaam" (deze computer) en "servernaam van windows server 2003") dus dat je kan inloggen op de server pc (windows server 2003).

Zoiets als dit http://www.computerwoorden.nl/woorden/wdb/gif/loginscherm.jpg maar dan bij log on to mijn windows server 2003

als je meer info nodig hebt zeg het gerust

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Het is niet de servernaam die je in die lijst ziet staan, maar een domeinnaam.

Als je dit ook wilt hebben moet je eerst een domein maken en daar je client lid van maken.

Gr.

Dennis
 
kijk dat bedoel ik (heb al domein) maar kan op je win xp computer niet meer wijzigen naar domein (rechter muis knop op deze computer > eigenschappen > computernaam > wijzigen)
ben namelijk aangemeld op werkgroep maar kan nu niet meer wijzigen naar domein dus hoe meld ik die win xp computer aan op domein????? (domein is serverpc "al aangemaakt in win server 2003")
 
Krijg je een foutmelding als je dit wilt wijzigen of is het grayed out?
 
Heb je wel lokaal administrator rechten, met de gebruiker waar mee je bent ingelogt?
 
Welke versie van XP gebruik je?

Kun je de computer ook niet lid maken via de wizard?
 
Laatst bewerkt:
Als ik even op de site van Microsoft kijk zie ik het volgende hierover staan:

Kan ik een nieuwe computer met Windows XP Media Center Edition 2005 aansluiten op een zakelijk netwerk of domein?

Hoewel u via een zakelijk netwerk of domein wel toegang hebt tot netwerkbronnen, kunt u geen Windows XP Media Center Edition 2005-pc aansluiten op het domein. De Windows XP Media Center Edition 2005-pc is ontworpen voor thuisgebruik. De Media Center-pc bevat geen Windows XP Professional-functies voor toevoeging aan een domein en cachereferenties (Referentiebeheer voor aanmeldingen). U wordt daarom na het opnieuw opstarten van de pc of het opnieuw aanmelden gevraagd een gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren voor toegang tot netwerkbronnen. Ook zijn er geen bestandsshares of netwerkbronnen beschikbaar die alleen toegankelijk zijn voor een computer die is toegevoegd aan een domein. Ondersteuning voor Extern bureaublad en EFS (Encrypting File System) is wel beschikbaar.
 
ik herhaal ff

Code:
Kan ik een nieuwe computer met Windows XP Media Center Edition [B]2005[/B] aansluiten op een zakelijk netwerk of domein?

Hoewel u via een zakelijk netwerk of domein wel toegang hebt tot netwerkbronnen, kunt u geen Windows XP Media Center Edition [B]2005[/B]-pc aansluiten op het domein. De Windows XP Media Center Edition [B]2005[/B]-pc is ontworpen voor thuisgebruik. [B]De Media Center-pc bevat geen Windows XP Professional-functies voor toevoeging aan een domein en cachereferenties (Referentiebeheer voor aanmeldingen)[/B]. U wordt daarom na het opnieuw opstarten van de pc of het opnieuw aanmelden gevraagd een gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren voor toegang tot netwerkbronnen. [B]Ook zijn er geen bestandsshares of netwerkbronnen beschikbaar[/B] die alleen toegankelijk zijn voor een computer die is toegevoegd aan een domein. Ondersteuning voor Extern bureaublad en EFS (Encrypting File System) is wel beschikbaar.

opmerking
1. ik heb media center 2002 en niet 2005
2. ik kan wel bestandsshares en netwerkbronnen wel gebruiken
3. ik heb ook nog een pc met windowx xp pro en daar lukt het ook niet op!
Hoe kan dit???
 
Hetzelfde geldt voor 2002. Is op de XP Pro ook de knop niet actief?
 
ja daar doet hij het wel maar moet ik daar gewoon server pc op invullen (serverpc is mijn domein naam)???
 
Je moet bij domein je domein naam invullen. bv. domein.local en niet je servernaam.
 
ok het is gelukt maar is er ook een bepaalde software die ik op mijn windows media center pc kan installeren die de functie van domein overneemt???

dus als je windows xp media center pc start en je ziet je bureaublad normaal dat dan dat programma start en dat je dan de gebruikers naam van de windows server 2003 pc intypt en je wachtwoord dat je dan op de windows server 2003 pc zit.??? (dus zoiets als extern bureaublad maar dan met domein)
 
Ok, even een samenvatting:
- De 'losse' XP Prof PC is nu blijkbaar succesvol in het domein opgenomen.
- De XP Media Center PC is niet in het domein opgenomen, maar kan wel gebruik maken van gedeelde mappen en gedeelde printers op de W2003 server.

M.b.t. je laatste vraag: Je vraagt je af of je niet tóch in kunt loggen op een XP Media Center PC met een Windows-domein account (domeinnaam.local\gebruikersnaam) danwel dat je direct inlogt op de W2003 server via Extern Bureaublad.
Antwoord hierop is: Nee, dit kan niet. Inloggen op een domein-account kan alleen als het werkstation waar je op werkt in het domein is opgenomen. De XP Media Center PC is dat niet, en dus kan het niet.
Via Extern Bureaublad (gestart vanaf de XP Media Center PC als je lokaal bent ingelogd op de XP Media Center PC) kan wel, maar dat kan vanaf elke pc in je netwerk waar de Extern Bureaublad-client op geïnstalleerd is (Vista alle versies, Macintosh met RDP-client, Windows Home/Professional/Media Center, Unix met RDP client).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
laat maar ik heb nog een heel goed zitten googlen en heb nu iets gevonden hoe je het vakje van domein weer kan gebruiken

Allemaal heel erg bedankt
Groetjes Bastiaan
 
Graag even de link naar die informatie posten, zodat we hier op het forum begrijpen wat je precies bedoelde en hoe je het hebt opgelost.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan