Win server 2003 bussinus edition valt uit omdat ik een domein controller moet worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordiadr

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
hallo, ik zit met een probleem...... de titel zecht het al(Win server 2003 bussinus edition valt uit omdat ik een domein controller moet worden)
na 7 dagen moet ik perse een domein controller worden..... (beveiliging microsoft)
ik heb toen een hele teid gegoogled tot ik een forum tegen kwam waar iemand het zelfde probleem had....
toen hed iemand daar een script geplaatst en hij zei dat je dat moest invoeren bij txt
en het moest opslaan als .vbs (een vbs script dus)
er stond ook dat dat script de oorzaak van het uitvallen uit deed(iets van sbs......)
want als je dit handmatig deed(taakbeheer) kwam hij weer terug..... (ook met process kill programmas)
dus ik moest dat script uitvoeren daarna snel taakbeheer opennen en dan wsscript afsluiten
anders bleven er maar cmd schermpjes komen......
dit heeft een paar weken geholpen en toen begon het weer(sinds gister)
het vbs script helpt dus niet meer want ik voer het gewoon uit en check of hij niet terug komt.....

iemand een oplossing?? ik kan namelijk geen domein controller worden......(mijn vader wil dit niet)

mvg jordi

Dat is by design, als je het wilt omzeilen kraak je de beveiliging van microsoft.
Zoveel duurder is de standaard editie niet.

Waarom je windows 2003 zou willen draaien zonder dat het een dc is is mij een raadsel, daar is he os voor gebouwd, voor andere dingen zijn xp, vista veel beter geschikt

Dat is by design, als je het wilt omzeilen kraak je de beveiliging van microsoft.
Zoveel duurder is de standaard editie niet.

Waarom je windows 2003 zou willen draaien zonder dat het een dc is is mij een raadsel, daar is he os voor gebouwd, voor andere dingen zijn xp, vista veel beter geschikt

dat gaat heel moeilijk(xp of vista)
want het is sata of raid ofso je kan de schijven er in en eruit halen zonder bestanden te verliezen ofso(hardeschiven)
en xp en vista ondersteunen dat niet.......

Graag help plz......

EDIT: even vergeten te zeggen ik wil hem niet weer helemaal opnieuw instaleren dit heb ik namelijk al 2 keer gedaan en ik draai er gameservers op cod4, cod2, cod5 en cod1 en dat instaleren van een game duurt minimaal een uur :S
mijn vader zecht iets van dat een server 200% kan lezen en 100% kan schrijven waardoor instaleren een stuk langer duurt........

Laatst bewerkt:
XP en vista ondersteunen wel degelijk raid 5 (dat een schijf kapot gaat zonder dat je data verliest) En met een raid 5 heb je een snellere schrijfsnelheid ja.
Nogmaals als je sbs installeert moet je hem domain controller maken

XP en vista ondersteunen wel degelijk raid 5 (dat een schijf kapot gaat zonder dat je data verliest) En met een raid 5 heb je een snellere schrijfsnelheid ja.
Nogmaals als je sbs installeert moet je hem domain controller maken

ok bedankt,,
mijn vader zei dat als ik mijn server op een andere router aansluit dat ik dan ook een ander netwerk heb waardoor ik dus toch dc kan worden(want in mijn vaders netwerk bestaat al een bussinuss edition)

tnx,

Dat klopt je kan maar 1 SBS server in een domein hangen

dat is eigenlijk wel vaag dan........
want als ik de sbs afsluit met dat script dan valt hij nog steeds uit,, maar in het begin werkte het gewoon??
naja ik zet hem wel op een andere router :P

Server in veilige modus opstarten :)
dan blijft ie ook aan, maar is vast niet het gewenste resultaat.

Server in veilige modus opstarten :)
dan blijft ie ook aan, maar is vast niet het gewenste resultaat.

yeah,, eindelijk,, tnx!! :D
nu hoef ik die 2de router niet in te stellen :P
echt bedankt!!!!!!

greetz jordi ;P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan