Win Vista start niet op ook niet in Veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorreDV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Ik heb een herstelpunt net voor de laatste Windows Update opgestart om een probleem (IEbrowser bevriest na een korte tijd, en een foutmelding op beveiligingsopties) die ik sindsdien heb op mijn laptop te verhelpen.
Bij de heropstart (warm boot) blijft het opstarten blokkeren: boot lukt, maar als Windows start, dan blijft de indicator maar voorstellen alsof hij aan het laden is en dat duurt dan uren.

In Veilige Modus worden de Windows-bestanden geladen maar telkens op de laatste bestand ´crcdisk.sys´ stopt alles, terwijl de harde schijf op volle toeren draait.

Ik heb dit probleem vorige maand reeds gehad, en heb alles moeten herinstalleren.
Nu gebeurt dit opnieuw, en dat maakt mij stilaan moedeloos,. Mijn echtgenote heeft de laptop hard nodig voor haar studies.

Alvast dank voor enige tips!

---------------------------------------------------------
Medion Notebook MD-96290 Windows Vista Home premium OEMAct Pentium Dual Core

Wat heb je dan uitgevoerd voordat je dit probleem hebt voorgehad?
aangezien het de 2e keer al is zal het volgens mij daarmee toch iets te maken hebben...

probeer eens op te starten met de windows installatie-cd en kies voor repareren :thumb:

Zowel mijn echtgenote als ikzelf waren aangemeld op onze account.
Ik schakel terug naar mijn account (waar nog een IE browser actief was) en stel vast dat deze bevroren staat. Ik start taakbeheer, en het scherm wordt leeg op een Windows desktop na en een knop om van NL naar EN over te kunnen schakelen. Na een uur, omdat niets anders meer lukt, schakel ik de laptop uit en start terug op. En sindsdien is het probleem dat ik heb beschreven. Zo is het ook de eerste maal vergaan (vorige maand).

Ik heb ondertussen opnieuw de recovery gestart, maar tijdens het proces blijkt nu meer aan de hand.
Bij het booten onstaat nu een disk failure.
Ik heb er genoeg van; de laptop is nog in garantie, en ik stuur hem naar het service-center.

Toch bedankt.
Jorre

wel ja als recovery enzo niet meer werkt lijkt het mij ook interessant hem terug te sturen als hij dan toch nog onder garantie staat :thumb:

---
heb je wel je voorzorgen genomen om je bestanden te backuppen? want meestal gaat de fabrikant gewoon formateren en helemaal opniew installeren

De harde schijf is uiteindelijik gecrashed.
Gezien het toestel nog in garantie was, werd de harde schijf ondertussen vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan