Win XP 64 bit zal nooit in het Nederlands beschikbaar komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Wie heeft daar meer informatie over, dit kan toch niet zomaar ?

Ook retailversie Windows XP mag naar 64-bit
Ook retailversie Windows XP mag naar 64-bit
32-bit licensie dan wel geannuleerd

Jamie Biesemans
27 mei 2005
Bron: ZDNet
Print dit artikel Mail dit artikel dit artikel

Microsoft is schijnbaar bereid om zijn strenge upgrade-beleid voor Windows XP 64-bit te versoepelen. De upgrade zal ook beschikbaar zijn voor mensen die Windows XP in de winkel kochten. Eerst was dat voorrecht enkel weggelegd voor diegene die een gebundelde pc met Windows bij een OEM kochten.

Na de bekendmaking van het programma brak indertijd een storm van kritiek uit. Vele gamers en gewone gebruikers die zelf hun pc bouwden waren teleurgesteld dat hun vroege overstap naar een 64-bit processor niet beloond werd.

Omdat Windows XP Professional 64-bit Edition niet in een retailversie verkocht werd, was het heel moeilijk voor die gebruikersgroep om op legale wijze het nieuwe OS vast te krijgen. Zowat hun enige optie was op zoek gaan naar een verkoper die de OEM-versie samen met een stuk hardware wou verkopen.

Nu het gratis upgrade-programma verruimt is naar alle (legale) gebruikers, blijft de vraag of dit nuttig is. Zo annuleert de upgrade de licentie van de 32-bit versie; tenzij u over nog een Windows XP-licentie beschikt, kunt u juridisch gesproken dus niet op dezelfde pc de 32- en 64-bit versies van Windows XP draaien.

Nochtans is daar door het tekort aan 64-bit drivers wel reden voor. Daarbij komt nog dat Windows XP Professional 64-bit Edition nooit beschikbaar zal zijn in het Nederlands, aldus Microsoft.

Terwijl u nadenkt over wel of niet te upgraden, moet u zeker de deadline van het programma niet uit het oog verliezen. Het aanbod van Microsoft loopt af op 31 juli.

Dat staat namelijk in dat bericht. Ik vind het op z'n minst vreemd dat er nooit een nederlandse versie uit zal komen. Heb ik daar ( en vele anderen) een 64 bit processor aangeschaft ? Ik voel me bekocht !
Ik zou wel eens willen weten wat de duistere reden daarvan is.

Tja tja..

Ik vermoed omdat ze er geen tijd in willen steken. Windows Longhorn, die wel in alle talen uitkomt, zou ook 64 BIT moeten gaan ondersteunen.

Maar omdat mensen niet tot 2007 willen wachten en MS toch iets aan wil bieden is XP "omgebouwd".

Zou je denken?
In 2003 notabene kwam er al een 64bitter op de markt.

Geplaatst door dutchsoulboy
Zou je denken?
In 2003 notabene kwam er al een 64bitter op de markt.

Om eerlijk te zijn; geen flauw idee.. Ik vermoed het. Met Microsoft weet je dat soort dingen maar nooit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan