Win xp bij aangekochte pc blijkt niet legaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

robindr

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Hallo,

Een familielid van me heeft volgend probleem:

Hij kreeg een pc cadeau met Windows XP voorgeïnstalleerd. Deze pc en dus ook de Win XP installatie werden aangekocht bij een bedrijf (BSI systems)dat ondertussen failliet is verklaard .

Na een update van windows komt op de pc de boodschap dat de versie van windows niet legitiem is. Bijgevolg kunnen dus ook de noodzakelijke servicepacks (nodig voor de installatie van een antivirussoftware) niet worden geïnstalleerd.

Zoals gezegd werd alles officieel aangekocht bij een bedrijf, maar toch blijkt er iets niet ok met de windowsinstallatie.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Robin.

Nieuwe software kopen is het enigste....
bedrijf is failliet...microsoft zal je niet helpen als ik zo de berichten op het internet lees.

Geen stickertje van Microsoft met key ergens op de pc? Indien niet zal het waarschijnlijk zijn zoals puppie zegt.

Ik denk wel dat je naar microsoft kan bellen en als je de situatie uitlegt kan je windows wel legitiem gemaakt worden mits betaling.

lees dit komt uit de huisregels:
# Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar je normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig hebt.
# Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').

Daarom bericht verwijderd.

lees dit komt uit de huisregels:
# Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar je normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig hebt.
# Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').

Daarom bericht verwijderd.
Onzin! Er is niks illegaal's aan. Het is geen crack geen niks. Het is een .reg bestandje die automatisch wat aan je register toevoegd? Dus handmatig mag het wel?

ook een register aanpassing is illegaal.

ook deze komt uit de huisregels
"Aanwijzingen van een Helpmij.nl moderator dienen altijd en direct opgevolgd te worden, discussies hierover worden NIET via het forum of chat gevoerd. Mocht je hierin in gebreke blijven, dan volgt een waarschuwing of wordt je (tijdelijk) verwijderd van Helpmij.nl.

puppie@helpmij.nl is mijn mail adres of admin@helpmij.nl mag ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan