Win-XP en W98 dual boot

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik wil een dual-boot PC maken (op een HP-Vectra, 1GHz, 256MB, 40MB (met 3 partities)).
Er is nu W-98SE op geinstalleerd. Als ik W-XP-pro erop wil installeren, komt er een foutmelding met een fout in de C-schijf, terwijl ik XP op de D-partitie wil installeren. Op de C-schijf zegt W-98 niet dat er iets mis is. Met scandisk komen er ook geen fouten op de C-schijf.
Hoe kan ik W-XP-pro erop krijgen?

Wat is de exact foutmelding??? Waarschijnlijk komt dit doordat je in de bios virus beveiliging hebt aanztaan zodat de masterbootrecord van de harde schijf niet aangepast mag worden. Dit is wel nodig om xp te kunnen installeren

Hoe start jij de poging om voor de 3e keer Windows te installeren.
Start jij op met de CD van Pro erin of niet ?

Ik start vanaf CD met XP-pro. Dat gaat door totdat er geformateerd wordt, dan komt de foutmelding. In de BIOS heb ik geen optie aanstaan die op virussen checkt of zo.
Waar zou ik nog meer kunnen zoeken?

Geef eerst de exacte foutmelding door zodat wij kunnen zoeken naar de oplossing.

Als ik vanaf de CD met XP-pro start, krijg ik de foutmelding:
"setup heeft vastgesteld dat station C: is beschadigd en niet kan worden hersteld. Druk op F3 om setup af te sluiten"
In W98SE kan ik geen foutmeldingen vinden via scandisk, dus er is iets anders aan de hand, maar wat?

Via partitionmagic heb ik een fout op de schijf gevonden en hersteld. Nu kan XP wel geinstalleerd worden. Probleem is nu opgelost.
Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan