win xp en win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

illegaal1980

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2002
ja ik heb een schijf van 160 gb. en hij was verdeeld in 3 partities. 2 van 20 en 1 van 120. op 1 heeft win 98 gedraaid en op de ander win x.
maar nu had ik een spel die ik op win 98 moest spelen maar niet draaide en opeens allemaal vage errors. dus toen heb ik win 98 cd gepakt en op c: gewoon weer opnieuw geinstalleerd. alleen nu krijg ik geen dual boot meer en als mijn wijn 98 is opgestart dan zie ik maar 2 schijven en de schijf waar winxp op zat zie ik niet meer maar ik wil nu in ieder geval een dual boot wie kan mij helpen.

je kan dit aanassen in de boot.ini, het is een read only file, dus eerst dit eraf halen, en dan aanpassen, dit staat in de root van je C:

ja dan moet je me toch echt ff uitleggen waar ik die boot.ini kan vinden want ik wist wel dat ik daar moest zijn. maar ik kan hem maar niet vinden.

nee ik heb hem al uitstaan maar weet jij niet dan waar ik die boot.ini kan vinden. want ik weet zelf ook niet waar ik moet kijken enz. maar laat het me weten gewoon stap voor stap

bij mij staat ie gewoon op de C: in de root....
maar dan moet je wel alle bestanden weergeven aanstaan....

misschien is er geen boot.ini meer?

he trouwens ik heb net wat gedaan en wat weet ik ook niet maar ik heb nu wel die boot.ini
maar wat moet ik nu doen. ik kan hem niet gewoon kopieren naar win xp want die partitie ziet hij niet alsof ik hem gewoon kwijt ben oplossing??

Klik op Start/Run

Vul in CMD

Achter de prompt tik in dir c:\boot.ini /a:h (de a staat voor attributen en de h staat voor het attribuut hidden.)

Wilt u de file altijd zichtbaar hebben tik dan in : attrib c:\boot.ini -h (met +h maakt u de file weer onzichtbaar)

zo moet de boot.ini erui zien

[boot loader]
timeout=10
default=C:\

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(5)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

anders handmatig aanmaken, maar lijkt me sterk dat ie weg is...

ja maar ik heb windows xp home edition moet ik het gewoon vervangen die met xp home ediotion die zin of niet

wacht ff dit kun je niet zo doen, je moet weten op welke partitie die zit enz...
ik zoek ff voor je...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan