Win XP en Win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Ik had ook even een vraagje over Win Xp en Win 98, maar toch iets ander als die hier eerder staat beschreven.

Ik wil ook graag win 98 op mijn computer zetten. Nu staat XP erop, maar kan ik nu ook 98 erop zetten zodat ik aan het begin kan kiezen met welke Win ik op wil starten?

En als ik Win 98 op bijv. D:/ installeer, krijg ik dan geen foutmeldingen van het een of ander?

Alvast bedankt

Als je nu Windows 98 installeert wordt waarschijnlijk je MBR overschreven en kun je XP niet meer opstarten. Eerst 98 en XP lukt wel.

Dus het is niet aanbevolen om het te doen, omdat je XP dan niet meer werkt.

Maar je zet 98 dan toch op een andere partitie.....

Laatst bewerkt:
Hallo,

Jij zegt dat jouw vraag anders als de mijne is, maar wat ik zo lees wil je exact hetzelde als ik, nl W98 naast een bestaande XP-installatie zetten.
Ik raad je aan om de laatste berichtjes in mijn vraag even goed te lezen, vooral die van 'binary'.

Wat ik wel moet zeggen is dat je het ZONDER PM en een aparte bootmanager niet moet doen.

Ikzelf ga zondag de koe bij de horens vatten en zet zeker mijn bevindingen in de vraag van mezelf voordat ik deze als opgelost activeer!

Groet, Cor

Is er nog iets waar ik op moet letten als ik Win XP verwijder, dan 98 erop zet en daarna XP op de computer zet?

Zorg er in ieder geval voor dat je bestanden die je niet kwijt wilt gebackupped hebt.

Denk aan mail, favorieten etc etc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan