Win xp herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

iznobest

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Hallo,

Nadat ik vreselijke spyware heb gehad en mijn computer telkens vastloopt wil ik windows herinstalleren. Ik weet alleen niet precies hoe dit moet. Ik heb 2 harde schijven en wil alles naar de D schijf zetten en dan mijn C schijf opschonen, zou iemand even een handleiding kunnen posten?

Gr.

Kopieer als je bestanden naar de D schijf. Boot de computer met de windows cd of dvd en volg de stappen. Als hij vraagt op welke schijf je wilt instaleren moet je goed opletten dat je niet D kiest want dan is alles weg. Doe een deep format zodat je zeker weet dat alle spyware weg is. Dit kan een aantal uur duren. Daarna volg je de stappen weer en dan meot het goed komen. Als windows is geinstaleerd zet je de bestanden van D terug naar je nieuwe windows en klaar ben je.

Als je simpelweg alles naar je d schijf verplaatst, heb je kans dat je de spyware meeverplaatst.
Beste is om eerst je hele systeem goed te laten scannen op virussen/spyware/adware etc.
Malwarebytes levert een knap programma om te scannen op spwyware.
Daarnaast natuurlijk een goede virusscanner je hele systeem laten nalopen.
Als dat allemaal op orde is kun je data (afbeeldingen\documenten etc.) verplaatsen naar de D schijf (maar natuurlijk niet je geinstalleerde programma's).
Daarna Windows opnieuw installeren volgens de normale procedure.

als ik in mijn system setup kom, selecteer ik de schijf waar de win xp cd inzit, maar dan start hij gewoon win xp zelf op en niet de cd.. moet ik eerst bij software windows eraf halen?

In het BIOS de bootvolgorde veranderen, 'booten van cd/dvd' als eerste.

bootvolgorde veranderd, maar win xp start nog steeds normaal op...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan