Win XP Home Instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody2005

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Ik heb sinds vanmiddag een nieuwe pc hij is als het goed is nog helemaal clean.
het gaat hierbij om een:

Aopen QF-50-C Zwart (300 Watt - ATX Miditower)
ASUS A8V-E Deluxe (800 MHz K8T890 - ATX - S939)
AMD Athlon 64 3200+ (S939 - Hypertrans) 2,0 BOX
Hitachi 80 GB 7K80 8080PLAT20 (PATA100 - 2 MB)
XFX 6600 GT - 128 MB - TV+2xDVI - PCIe
Lite On (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart
PC3200 - 512 MB - DDR - Dane Elec

Ik zet de Bios op de juiste instellingen en wil Windows Xp home Ed. instaleren,tot dan gaat het nog goed.
Nadat hij een formatatie heefd uitgevoerd, begint hij met het kopieren van de windows mappen en bestanden.
Als hij op de 100% is valt het beeld uit en restart de computer. ik krijg een zwart beeld met de tekst dat er iets niet goed is gegaan, ik heb er stom genoeg niet aandachtig naar gekeken en dus op Enter gedrukt hij start opnieuw op, en start weer met Setup.

nu beginnen de problemen echt... als ik weer opnieuw bezig ben met het kopieren van de bestanden stopt hij op de 7 % en zegt:

Setup kan het bestand: compstui.hpl niet kopieren.

Druk Enter om opnieuw teproberen (dit wil niet er gebeurd niks)

Druk Esc als u dit bestand wil overslaan (dat hoor ik niet tedoen want dan werkt Xp als het goed is niet, ik heb het geprobeerd maar nu komt de fout melding bij elk bestand tot aan de 100% en druk dus bij elk bestand op Esc dit wil niet want na de 100% staat er dat de instalatie mislukt is.)

Kan het nu wezen dat deze bestanden van mijn alle eerste setup nog zijn?

Dan zou het dus moeten wezen dat ze verwijderd worden met de snelle formatatie.
Er is ook een 2e moglijkheid dat is een gewone formatatie maar deze start niet hij blijft op de 0% staan.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat iemand mij hier verder mee kan helpen, AUb

:confused: :(

Alvast bedankt voor jullie moeite.

De windows cd-rom nog wel schoon/krasvrij?

Hallo

Nogmaals welkom Nobody

Let als eerste op wat crash zegt en dan wat kan er zoal aan de hand zijn.

Eerst test je of je CD goed leesbaar is. Dat doe je door de hele inhoud van je CD naar je harde schijf te kopiëren. Let op het kan ook een probleem van je CD drive zijn. Controleer kabel en voeding. Heb je hem als master op je tweede IDE gezet ?

Als dat lukt is hij dus te lezen.

Dan start je opnieuw op van CD (dus niet setup vanaf je harde schijf) en dan verwijder je de partities die er zijn gemaakt en die je niet wilt.

Je maakt een nieuwe partitie aan (dit alles in setup van Windows) van zeg 10 gig die formateer je met NTFS en daar zet je je systeem op.

Eric.

Laatst bewerkt:
volgens mij ligt het niet aan de cd: de eerste keer geraakte hij wel verder dan de tweede keer. formatteer je schijf nog eens helemaal opnieuw.

Ja, de CD is telezen

En ik heb een nieuwe partitie aangemaakt van 10gig en geformateerd met NTFS (snel) (want de andere NTFS de niet snelle, start niet hij blijft staan op 0%)

Ik begin met het opnieuw instaleren, en ja hoor weer de fout melding.

Maar het is mij nu al opgevallen dat het bij elke keer dat ik weer opnieuw wil instaleren het steeds een verschillend bestand is,en soms op een andere % valt, soms al op de 3% en dan weer op de 22% ofzo.
:(

heb je de hele cd kunnen kopieren naar een harde schijf?(probeer eens via een andere pc dit te doen) als dit zo is, dan kunnen we tog al uitsluiten dat het je cd niet is

Ik heb de hele CD gekopieerd naar de hardeschijf van deze pc (waar ik nu op zit), er zijn geen foutmeldingen geweest.

de cd kunnen we dus al uitsluiten. het is nu natuurlijk moeilijk om er juist agter te komen welk stuk hardware de problemen geeft:confused: mijn gedacht gaat naar de harde schijf of cd-romspeler. heb je de kabels al eens gecontroleerd? probeer anders eerst eens windows 98 te installeren(indien mogelijk natuurlijk:confused: en dan upgraden naar xp, als er niets mis zou zijn met de hardware moet dit gwn lukken)

Ik heb hier nog een Windows ME en een 98 liggen
welke zal ik proberen teinstaleren?

Hallo Nobody

Ik was even weg en ben zo weer weg helaas.

Als het je CD niet is en hij blijft hangen op volledig formatteren dan ben ik bang dat het je HDD is.

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik in Windows setup de mogelijkheid kreeg van snel format, dat ken ik alleen in schijfbeheer.

Ik ben bang dat je dus op een andere manier formatteert.

En Ja een volledige format duurt lang.

Dus probeer het nog eens met setup of doe een volledige format (duurt langer dan die van Setup)

Eric.

Ik ben zelf ook bang dat het mijn Harddisk is, want als ik de gewone format wil starten, maakt de Hd een meerdere malen achter elkaar een vaag soort geluid.
is het meschien ook moglijk om de Hd aan tesluiten op deze pc en hem hierop proberen te formateren?
:confused:

Ja dat kan

Maar helpt dat dan ?

Zeg eerst eens hoe je formatteert, want dat is mij een raadsel.

Je kunt wel een diagnose tool van de HDD fabrikant downloaden, en kijken wat die zegt.

Denk daarbij aan het feit dat een slechte voedingsspanning ook deze klachten kan geven.

Dus daarvoor kun je hem wel in een andere PC proberen.

En snel format, formatteert niet, wist alleen de inhoudsopgave.

En je moet bij volledige format wel eesrt koffie gaan drinken, want dat eerste blokje kan een kwartier op zich laten wachten.

Eric.

Ik start Windows Setup, ik maak een nieuwe partitie van ong. 8 Gig ik ga door en dan kun je kiezen uit:

Partitie formatteren als NTFS- bestandssysteem (snel)
Partitie formatteren als FAT- bestandssysteem (snel)
Partitie formatteren als NTFS- bestandssysteem
Partitie formatteren als FAT- bestandssysteem

bij: Partitie formatteren als NTFS- bestandssysteem gaat hij vast zitten, teminste hij begint niet met formateren hij blijft op de 0% staan zelfs nog na een half uur.

bij: Partitie formatteren als NTFS- bestandssysteem (snel)
doed hij het wel, maar als hij dan begint met met het Kopieeren van de bestanden stopt hij weer op een bepaalde %.

Ik heb de harde schijf in deze pc even geplaatst maar die vind em niet, hij staat wel in de bios, maar niet bij Deze computer dus ik heb em nog niet kunnen formatteren op deze pc.

ga naar configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer en daar zou moeten je schijf staan(je hebt tog wel rekening gehouden met master-slave configuratie?dit zul je wel moeten veranderen omdat in je nieuwe pc die schijf als master ging) daar kun je hem formatteren en ook partities aanmaken, want volgens mij is die niet goed geformatteerd:)

formateer je computer met een opstartdisk ( win 98 se) maak opnieuw via fdisk partitie's aan en installeer ME of win 98.

Daarna update je hem met je XP cdrom

suc6

Nog even

Start je setup van uit Windows of boot je van CD.

Ik heb nl. de optie snel nog niet gezien als je boot van CD.

En als je hem in een andere PC hangt zijn er twee zaken:

1 Het master slave verhaal dat mijn collega reeds noemde

2 Vaak moet je een schijf eerst in schijfbeheer aanmelden, hij ziet hem wel maar wil van jou weten of hij hem er bij moet hangen.

Eric.

P.S. Eerst 98 en dan updaten is niet wenselijk en voor jezelf een brevet van onvermogen.

Laatst bewerkt:
Segate tool

En als je de PC opstart met de twee floppen van seagate, ziet hij dan wel een gezonde harde schijf ?

Eric.

Ja, hoor ik ben er achter gekomen :(

Ik heb eerst de harddisk in deze pc geplaatst het formateren is hier niet gelukt, daarna heb ik de harddisk geprobeerd teinstaleren bij iemand anders dat wou ook niet, daar maakte hij het zelfde vaage geluid.
Nu heb ik windows geprobeerd teinstaleren op een mini schijfje van 1,6 gig de instalatie ging perfect.
(dit is een harddisk uit 1995 ofzo)

Dus ben ik nu tot de conclusie gekomen dat de hardeschijf defect blijkt tezijn.
ach ik heb er nog garantie op zitten(dit is het 2e defecte onderdeel van mijn pc Moederbord is ook al defect geweest en moest ook vervangen worden :( )

Ach ja,

Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan