Win XP Home Installeren?!?!? Vastloper!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chefhoods

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Win XP, Format Vastloper!

hee allemaal! ik heb net mijn pc geformatteerd en opnieuw geinstalleerd.
na het installeren moet je natuurijk updaten en dat soort dingen maar nu ik dat gedaan heb loopt m'n pc steeds vast! heeft iemand tips of kan me helpen? zet het maar neer!

groeten Chefhoods

Heb je na de windows installatie ook alle drivers opnieuw geinstalleerd?

Heb je na de windows installatie ook alle drivers opnieuw geinstalleerd?

nou... dat had ik gedaan, moederbord en 3d kaart geinstalleerd, wil ik ze gaan updaten, ga ik op het internet maar dan loopt de boel vast, ook als ik herstart doet hij dat!

2 mogelijkheden kan ik zo gauw verzinnen:

1. begin opnieuw (format en installatie van Windows)
2. probeer het probleem op te lossen -> kan tijdrovender zijn dan optie 1

Mijn voorkeur zou uitgaan naar 1: je hebt toch nog niets belangrijks geïnstalleerd omdat de installatie vers is.

Echter, de volgorde / manier waaróp je driverupdates installeert, is wellicht wél cruciaal:

1. formatteer
2. installeer Windows (laat géén internetverbinding toe)
3. neem foutmeldingen en niet (goed) geïnstalleerde apparaten even voor lief en voltooi de Windowsinstallatie
3a. mogelijk ziet het beeldscherm er niet uit met de standaard VGA adapter van Microsoft, maar accepteer dat vooralsnog
4. installeer de moederbord drivers
5. installeer het SP2 (zorg er dus voor dat je dat vooraf op CD hebt
6. stel nú de internetverbinding in en ga naar Microsoft update. Haal géén hardwaredriver updates binnen, slechts de Windows updates
7. herhaal het laten zoeken naar updates enkele malen, want na een updatesessie vindt Windows wederom tot een keer of 3 toe weer nieuwe updates
8. ga niet surfen of downloaden (er is immers nog geen virus scanner geïnstalleerd)
9. installeer je vrisusscanner
10. ga naar apparaatbeheer en kijk wat nog niet (goed) is geïnstalleerd
11. haal NIET de daarvoor benodigde updates binnen bij Microsoft, maar ga naar de respectievelijke sites van de hardwarefabrikanten
12. als apparaatbeheer geen gekke dingen meer aangeeft, m.a.w. alles werkt
13. installeer dan een anti spyware progje (Ad-Aware 2007 o.i.d.)
14. ga nogmaals naar Microsoft Update en kijk wat er nog voor je staat
15. download en installeer Ccleaner
16. leeg de prullenbak
17. draai schijfopruiming
18. draai defragmentatie
19. ga nogmaals naar Microsoft Update en kijk wat er nog voor je staat
20. niet alle stappen hoeven persé in de genoemde volgorde, maar aan te bevelen is het wel om gezeur te voorkomen
21 en volgende.............. printer / scanner / Office applicaties / games etc. installatie (dit kan / mag natuurlijk ook in de buurt van stap 12)

[edit] de genoemde (merk)namen van het anti spyware progje en de diskcleaner genieten mijn persoonlijke voorkeur. Er zijn er echter nog veel meer, dus die "merknamen" dienen als voorbeeld. [end edit]

Laatst bewerkt:
2 mogelijkheden kan ik zo gauw verzinnen:

1. begin opnieuw (format en installatie van Windows)
2. probeer het probleem op te lossen -> kan tijdrovender zijn dan optie 1

Mijn voorkeur zou uitgaan naar 1: je hebt toch nog niets belangrijks geïnstalleerd omdat de installatie vers is.

Echter, de volgorde / manier waaróp je driverupdates installeert, is wellicht wél cruciaal:

1. formatteer
2. installeer Windows (laat géén internetverbinding toe)
3. neem foutmeldingen en niet (goed) geïnstalleerde apparaten even voor lief en voltooi de Windowsinstallatie
3a. mogelijk ziet het beeldscherm er niet uit met de standaard VGA adapter van Microsoft, maar accepteer dat vooralsnog
4. installeer de moederbord drivers
5. installeer het SP2 (zorg er dus voor dat je dat vooraf op CD hebt
6. stel nú de internetverbinding in en ga naar Microsoft update. Haal géén hardwaredriver updates binnen, slechts de Windows updates
7. herhaal het laten zoeken naar updates enkele malen, want na een updatesessie vindt Windows wederom tot een keer of 3 toe weer nieuwe updates
8. ga niet surfen of downloaden (er is immers nog geen virus scanner geïnstalleerd)
9. installeer je vrisusscanner
10. ga naar apparaatbeheer en kijk wat nog niet (goed) is geïnstalleerd
11. haal NIET de daarvoor benodigde updates binnen bij Microsoft, maar ga naar de respectievelijke sites van de hardwarefabrikanten
12. als apparaatbeheer geen gekke dingen meer aangeeft, m.a.w. alles werkt
13. installeer dan een anti spyware progje (Ad-Aware 2007 o.i.d.)
14. ga nogmaals naar Microsoft Update en kijk wat er nog voor je staat
15. download en installeer Ccleaner
16. leeg de prullenbak
17. draai schijfopruiming
18. draai defragmentatie
19. ga nogmaals naar Microsoft Update en kijk wat er nog voor je staat
20. niet alle stappen hoeven persé in de genoemde volgorde, maar aan te bevelen is het wel om gezeur te voorkomen
21 en volgende.............. printer / scanner / Office applicaties / games etc. installatie (dit kan / mag natuurlijk ook in de buurt van stap 12)

[edit] de genoemde (merk)namen van het anti spyware progje en de diskcleaner genieten mijn persoonlijke voorkeur. Er zijn er echter nog veel meer, dus die "merknamen" dienen als voorbeeld. [end edit]

dat lijkt me wel wat, wat je zegt maar er zijn 2 dingen:
1) alles doet het TOT DAT ik mijn moederbord internet kaart installeer en internet toelaat.
2) ik heb al SP2 op de cd, ik heb niks anders...

Oh, Oké, dan heb ik iets over het hoofd gezien, ik meende te begrijpen dat het meer om een videokaart driver ging (3D).

Dan lijkt mij mijn hele verhaal overbodig en zou de oplossing redelijk simpel moeten zijn:

ga naar apparaatbeheer en knikker de kaart weg (installatie ongedaan maken). Start de pc opnieuw op en kijk eens wat Windows dan meldt / doet.

M.a.w. ik denk dat je simpelweg een verkeerde update hebt binnengehaald en geïnstalleerd voor die kaart, reden waarom de boel vastloopt.

Laatst bewerkt:
Oh, Oké, dan heb ik iets over het hoofd gezien, ik meende te begrijpen dat het meer om een videokaart driver ging (3D).

Dan lijkt mij mijn hele verhaal overbodig en zou de oplossing redelijk simpel moeten zijn:

ga naar apparaatbeheer en knikker de kaart weg (installatie ongedaan maken). Start de pc opnieuw op en kijk eens wat Windows dan meldt / doet.

M.a.w. ik denk dat je simpelweg een verkeerde update hebt binnengehaald en geïnstalleerd voor die kaart, reden waarom de boel vastloopt.

Dan heb ik nog iets over het hoofd gezien: de problemen begonnen na de installatie van de Moederbord, de 3d kaart was wel geinstalleerd maar niet geupdate... :S
(ik haat computers!)

Tja, dan toch maar terug naar een eerder bericht van mij...............
Begin opnieuw.

Tja, dan toch maar terug naar een eerder bericht van mij...............
Begin opnieuw.

OOh eeehm... dat heb ik al 2 keer gedaan. :S:S maar het probleem blijft zich voordoen.
Formatteren- geen probleem
Installeren v Windows- Geen probleem
Installeren v Moederbord- Geen probleem (internet wordt erbij geinstalleerd)
Verbing maken- Geen probleem.
Als er verbinding is en ik wil windows update doen- Vastlopen maar!

120% legaal... mijn pc was eerst gemaakt en geinstalleerd door een goede bekende van ons (ict) en die had het zo gedaan! ik snap er niks van (hij is ook niet thius, voor een maand ofzo dus... probeer ik het forum, als je meer info nodig hebt zeg het maar:thumb:

he allemaal! ik had op mijn pc last van wat virussen, kon geen systeemherstel doen en programma's werkten niet meer. Formatteren die hap!
Dat was echter geen probleem, Win XP installeren ook niet maar toen ik begon met het installeren van mijn Nvidia Chipset ging het mis. Toen ik verbinding met het internet maakte liep mijn pc vast. Als iemand het probleem herkent of een oplossing weet, laat het me zo snel mogelijk weten!

groetjes Chefhoods

Start XP eens in de veilige mode en deinstalleer je drivers. Daarna XP weer normaal opstarten en testen of alles weer goed werkt.

Zo ja dan even op zoek naar de juiste Chip-set drivers. Waarschijnlijk heb je toch niet de helemaal de juiste geinstalleerd of levert de huidge een conflict op. Dan even zoeken naar een recente versie of juist een oudere versie.

Dankje Wufu!

Mikeo? ik zit erin en ik heb alles gedeinstalleerd. Nu doet alles het prima, het is alleen als ik verbinding heb met internet.
heb je nog info nodig over mijn pc, wat erin zit enzo? zeg het maar!

Laatst bewerkt:
Meestal tijdens het opstarten steeds hervolgend op F8 drukken;) Daarna krijg je een scherm waar je kan kiezen om met veilige modus op te starten:D

Lijkt er dan bijna op dat je eens moeten kijken naar andere drivers voor je netwerkaart. Want zodra je internet op wilt gaat het fout. Mogelijk dat deze roet in het eten gooien.

Kijk ook eens in de logfiles van XP of er rode / gele meldingen staan die hier iets mee te maken kunnen hebben.

Start --> Uitvoeren --> type in: eventvwr en druk op OK

ik heb gekeken:
Toepassing: Fout: MSI installer
Waarschuwing: MSI Installer
Heel Veel Waarschuwingen: wingmt :confused:

Beveileging; Geen fouten of wat dan ook.

Systeem: heel veel fouten!: DCOM en Service Control Manager

bij de heel veel fouten zijn het soms wel 20 bij elkaar!
ik hoop dat je er wat wijzer van wordt... alvast bedankt voor je tijd!

PS: mijn pc vraagt ook of ik hardware wil installeren: PCI Divice en een ander PCI brugapparaat, ligt het daaraan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan