2 mogelijkheden kan ik zo gauw verzinnen:
1. begin opnieuw (format en installatie van Windows)
2. probeer het probleem op te lossen -> kan tijdrovender zijn dan optie 1
Mijn voorkeur zou uitgaan naar 1: je hebt toch nog niets belangrijks geïnstalleerd omdat de installatie vers is.
Echter, de volgorde / manier waaróp je driverupdates installeert, is wellicht wél cruciaal:
1. formatteer
2. installeer Windows (laat géén internetverbinding toe)
3. neem foutmeldingen en niet (goed) geïnstalleerde apparaten even voor lief en voltooi de Windowsinstallatie
3a. mogelijk ziet het beeldscherm er niet uit met de standaard VGA adapter van Microsoft, maar accepteer dat vooralsnog
4. installeer de moederbord drivers
5. installeer het SP2 (zorg er dus voor dat je dat vooraf op CD hebt
6. stel nú de internetverbinding in en ga naar Microsoft update. Haal géén hardwaredriver updates binnen, slechts de Windows updates
7. herhaal het laten zoeken naar updates enkele malen, want na een updatesessie vindt Windows wederom tot een keer of 3 toe weer nieuwe updates
8. ga niet surfen of downloaden (er is immers nog geen virus scanner geïnstalleerd)
9. installeer je vrisusscanner
10. ga naar apparaatbeheer en kijk wat nog niet (goed) is geïnstalleerd
11. haal NIET de daarvoor benodigde updates binnen bij Microsoft, maar ga naar de respectievelijke sites van de hardwarefabrikanten
12. als apparaatbeheer geen gekke dingen meer aangeeft, m.a.w. alles werkt
13. installeer dan een anti spyware progje (Ad-Aware 2007 o.i.d.)
14. ga nogmaals naar Microsoft Update en kijk wat er nog voor je staat
15. download en installeer Ccleaner
16. leeg de prullenbak
17. draai schijfopruiming
18. draai defragmentatie
19. ga nogmaals naar Microsoft Update en kijk wat er nog voor je staat
20. niet alle stappen hoeven persé in de genoemde volgorde, maar aan te bevelen is het wel om gezeur te voorkomen
21 en volgende.............. printer / scanner / Office applicaties / games etc. installatie (dit kan / mag natuurlijk ook in de buurt van stap 12)
[edit] de genoemde (merk)namen van het anti spyware progje en de diskcleaner genieten mijn persoonlijke voorkeur. Er zijn er echter nog veel meer, dus die "merknamen" dienen als voorbeeld. [end edit]