[Win xp] incomplete instal. probleem key, bestanden redden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Hoi,

Ik heb een pc waarop ik een legitieme versie van Windows XP media center edition 2005 had staan. Ik had een probleem in windows dat ik opdacht te lossen door een repair installatie uit te voeren. Aangezien ik echter geen cd had van windows media center edition (ik heb mijn pc met xp mc erop gekocht, maar geen cd erbij gekregen) dacht ik dat omdat het toch alleen een repair installatie was dat ik wel kon repareren met een windows xp sp2 installatie disk (geen media center edition dus).

Ik heb de repair installatie opgestart en zit nu op het moment dat ik de cd key in moet voeren. Ik had niet gedacht een key nodig te hebben bij een repair installatie, maar dit moet dus kennelijk wel. Windows wordt geupdate naar Windows XP profesionall (was niet mijn bedoeling ik dacht dat er alleen wat essentiele bestanden opnieuw gekopieerd zouden worden).

De versie waarmee ik de repair installatie uitvoer (windows xp professional sp2 NL) is echter niet legitiem, ik had deze even ergens geleend, maar kreeg er geen key bij. Ik wil benadrukken dat het NIET mijn bedoeling was om een gekraakte versie van Windows xp te installeren, ik had alleen weinig trek om windows te gaan kopen als ik een volstrekt legale versie op mijn pc gad staan en dacht dus simpelweg even wat bestandjes te kopieren waar ik toch al voor betaald had maar alleen geen cd bij had.

Nu kan ik echter met geen mogelijkheid verder komen. Ik heb een hoop windows xp prof sp2 keys opgezocht op internet maar die werken allemaal niet. Hier snap ik niks van omdat in principe elke windows xp prof sp2 key voor de installatie zelf zou moeten werken toch?? Hoe kan ik nu alsnog verder komen met de install? Als dat eenmaal gelukt is dan ga ik daarna gewoon weer terug naar xp media center edition en dan vul ik mijn originele key weer in zodat ik weer een legale versie heb!!

Op zich zou ik natuurlijk ook meteen de schijf kunnen formatteren en ergens media center edition vandaan halen en mijn eigen key invullen, maar dan ben ik mijn data kwijt. Ik heb een aantal wat grotere bestanden op mijn schijf staan waar ik redelijk wat werk in heb zitten en geen backup van heb:( Dit is de reden dat ik voor een repair installatie had gekozen zodat ik mijn geinstalleerde programmas en opgeslagen bestanden gewoon kan behouden.

Is er nu een manier om alsnog mijn bestanden te redden? Ik kan er nu natuurlijk niet bijkomen, omdat ik halverwege in een windows install zit en als ik mijn pc uitzet en weer aan dan kom ik weer terug in de half afgemaakte install (heb ik geprobeerd). Is er een manier om alsnog de installatie verder af te maken? Of is er een tool/programma (bootable zou dat dan moeten zijn lijkt mij) waarmee ik vanuit deze situatie mijn bestanden kan benaderen en kopieren naar een externe harde schijf of zo??

Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem heel graag, ik zou er zeer mee geholpen zijn!!

Probeer eens het volgende:
Tijdens het opstarten van de PC herhaaldelijk op de F8 toets blijven drukken.

Met een beetje mazzel zou er dan een opstartkeuzemenu moeten verschijnen, waar minstens 2 opties instaan:
1tje met de update
1tje met Media Center

Ga met de pijltjestoets naar de opstartoptie Media Center, en druk op Enter.

Tijs.

Jou oplossing werkte helaas niet, maar het is inmiddels gelukt door met BARTPE windows vanaf een cd-rom te laten starten en de bestanden naar een externe harde schijf te kopieren. Toch bedankt voor je moeite!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan