win xp install

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald buijtend

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Bij het opnieuw installeren van xp zie ik in het blauwe scherm snel opstartbestanden laden,maar op het moment dat je ntfs en fat voorbij ziet komen dan gaat het mis het scherm wordt zwart en de cursor blijft links boven blinken.Zijn er sugesties om mijn win xp dan op een andere manier te installeren lijkt me sterk,er zit nu een booteble winxp in .De vorige keren ging het prima.Ik moet er wel bij vertellen dat nu win xp niet opstart hij blijft hangen bij het winxp logo

Mischien staat in je bios dat je harde schijf (bootsector) virusprotected staat o.i.d. Deze staat dan enabled kies dan disabled.

Mischien staat in je bios dat je harde schijf (bootsector) virusprotected staat o.i.d. Deze staat dan enabled kies dan disabled.

Onzettende wijze RAAD is dit:evil:

En dan een Bootsector Virus oplopen,niet zo slim.

Nee maar daarna spreekt het toch vanzelf dat je hem weer enabled...
Het zou mogelijk kunnen zijn dat de bios het schrijven tegen houd door de installatie want er moet wat geschreven worden.
Als je bv een partitioneerder gebruikt en deze staat opslot en je dankt ik start de pjoetie weer op om de gedane akties van bv parttion magic etc dan kom je bedrogen uit hoor. Als je hier niet op bedacht bent dan lijkt het alsof je schijf kapot is na de herstart in de virusprotection bootsector enabled.
Na zo'n proces (Installatie / partitioneren) spreekt hetvanzelf dat de wijzigen weer terug naar het oude terug instelt, dat neem ik eigenlijk zelf aan en had hier dit mischien wel even moeten vermelden.

PS
beetje serieus virus helpt dit toch ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan