win xp installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yeliz32

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2005
Berichten
6
ik wilde windows xp installeren op myn pc maar dit lukt niet met de orginele recovery of win xp cd-rom de pc stond in veilige modus omdat het in de gewone modus niet lukte dus in veilige modus de cd erin gedaan en setup gestart nu geeft ie aan dat de setup in veilige modus niet gestart kan worden en dat setup opnieuw gestart moet worden. maar hy start dan opnieuw maar steeds terug in veilige modus...ik heb toen gereset en F8 ingedrukt gehouden voor de modus te veranderen maar dit lukt ook niet hy blyft op hetzelfde verhaal terug komen. ik kan de modus dus niet veranderen, de setup niet stoppen of starten kortom niets meer elke keer start ie de setup opnieuw met het verhaal dat niet in veilige modus gestart kan worden
wat kan ik nu doen ?
myn pc uit het raam gooien of iets anders ?
 
Start de pc eens op met een madboot diskette en probeer daar eens mee te formatteren.
 
ok dank je wel ik ga het even proberen heb het net op floppy gezet ;)
 
is het niet mogelijk om te booten van cdrom i.p.v de setup in windows uit te voeren ?
 
nou ik heb de madboot op een floppy gezet en die in de pc gedaan nu start ie dan op vanaf de madboot floppy...daarna kryg ik dan een nieuw scherm met heel veel text wat ik wil doen en verder kom ik niet want de pyltjes werken dus niet in dat scherm en ik kan niet verder op dat moment. wat moet ik verder doen want snap er nix van moet ik ook de cd van win xp erin doen dus allebei tegelyk ?
 
Geplaatst door gerard2005
is het niet mogelijk om te booten van cdrom i.p.v de setup in windows uit te voeren ?

nee nix lukt meer omdat de veilige modus dus aan blyft staan en weet niet hoe ik die uit kan krygen. ik kan nergens meer by komen. weet niet of het mogelyk is by opstarten om via del of F9 ofzo ergens te komen om veilige modus uit te zetten dan kom ik verder maar nu hy in veilige modus staat wil die nix meer
 
Je zou bij dit scherm terecht moeten komen.
Boot.png
 
klopt ja daar kom ik ook terecht maar de pylen werken niet heb al geswitcht met de kabel maar gebeurt niets zal wel even proberen met een ander toetsenbord en muis...maar weet niet wat ik in dat scherm verder moet doen namelyk...
 
Geplaatst door gerard2005
is het niet mogelijk om te booten van cdrom i.p.v de setup in windows uit te voeren ?

Dit al gedaan ?
Eerst even in de bios instellen dat de pc vanaf de cd-rom moet opstarten.
 
Geplaatst door Jozo
Dus je muis werkt niet in dat scherm ?

nee myn muis en toetsenbord doet niets vind het heel erg vreemd allemaal...en heb nu cdrom ingesteld in bios maar hy blyft in veilige modus staan en als ik de floppy van madboot erin doe beweegt myn muis niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan