win xp installeren op amd 400 verstandig

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
ik wil eventueel Win XP installeren op mijn oude computer. AMD 400 Mhz en 128 mb geheugen.
Videokaart met 32 mb geheugen en 27 GB hardeschijf.

kan dit zonder problemen of gat er dan van alles mis.

graag advies.

Kan wellicht maar ik denk dat je het beste maar op W98SE kan houden aangezien je weinig verschil zult merken. Waarom wil je WXP? Houd er rekening mee dat je interne geheugen niet zo enorm is en dat WXP nogal wal vraagt.

Ik zou zelf win2k installeren maar xp za ook wel gaan denk ik

ter info

Hoi
Misschien intressant?
Komt van Microsoft zelf wat zei aanraden.

Voor Windows® XP Home Edition hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.

Lukken zal het wel Maar lekker draaien ???
Twijfelachtig denk ik.
Groeten

Mijn testPC heeft een Pentium II @ 400 Mhz en 256 MB geheugen. Hierop draait XP al niet lekker..

hier draait xp op een amd 300mhz 64 mb geheugen geen problemen, aleen je moet tuurlijk niet te veel programmas te gelijk draaien, gaat niet echt snel.

Laatst bewerkt:
Dan heb jij andere eisen dan ik :D

Geplaatst door waerdteddy
ik wil eventueel Win XP installeren op mijn oude computer. AMD 400 Mhz en 128 mb geheugen.
Videokaart met 32 mb geheugen en 27 GB hardeschijf.

kan dit zonder problemen of gat er dan van alles mis.

graag advies.
Laat op deze pc XP lekker links liggen. Als je het er op zet wordt ie net zo snel als dikke str*nt door een trechterje gaat.

Neem liever Win2K, stabiel en tml snel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan