sgrav000
Verenigingslid
- Lid geworden
- 8 sep 2000
Een kennis van mij heeft een illegale Win XP Pro. Hij wil nu een legale Win XP Home installeren. Probleem: Setup loopt een deel van het proces door tot de feitelijke installatie. Dan denkt setup dat er geen hd is. Ik help deze kennis. Als ik in de BIOS bij standaard vaste schijven (IDE) kijk staan er geen vermeld: NONE. Met een opstartdisk heb ik gezien dat er wel degelijk een schijf is alsmede kan gewoon opgestart worden naar de XP Pro.
De computer is vier jaar oud en zou een andere verbinding met het moederbord hebben dan IDE t.w.Serial ATA; SATA. Ik ga ervan uit dat dit klopt. Waarom installeert Setup Windows XP Home dan niet gewoon? Moet er iets in de Award Bios gewijzigd worden en waar moet dit dan gebeuren?
Graag jullie reactie.
sgrav000
De computer is vier jaar oud en zou een andere verbinding met het moederbord hebben dan IDE t.w.Serial ATA; SATA. Ik ga ervan uit dat dit klopt. Waarom installeert Setup Windows XP Home dan niet gewoon? Moet er iets in de Award Bios gewijzigd worden en waar moet dit dan gebeuren?
Graag jullie reactie.
sgrav000