Win xp installeren op wind7 laptop lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mur
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mur

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2013
Geeft de volgende melding..

Het is een acer extensa 5520 laptop. Windows 7 werkt goed alleen de gebruiker is aan windows xp gewent, maar het installeren van windows xp lukt niet op de laptop geeft het volgende fout:

foto.jpg

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
Hangt er iets qua een usb harddisk of iets anders aan?

Neem aan dat in de bios de sata controller op ide of compatible modus staat, XP heeft geen sata drivers op zijn install cd.

Nee er hangt voor de rest niks op, en de hdd staat op ide modus in de bios. wat kan ik hier verder aan doen?. Alvast bedankt voor de reacties.

http://www.hirensbootcd.org/download/

Indien in de bios de Plug and Play op disabled staat nog eens proberen en anders die schijf eens controleren, op die Hirens boot CD staan diverse tools daarvoor, wel dien je het merk van die harde schijf te weten.
Neem aan dat je wel met de XP installatie CD opstart.

Plug en play staat niet bij in de bios, daarnaast er staat een windows 7 erop en die werkt wel alleen de gebruiker wilt windows xp hebben dat vind hij weer fijner werken wat voor mij moeilijker wordt maar goed. ik probeer het wel met windows xp cd want hij start ook daarvan uit. wat kan ik doen met hirens boot cd eigenlijk? wat voor oplossing? alvast bedankt voor je reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan