WIN XP installeren stopt bij hardwareconfiguratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Een kennis wil XP-Pro installeren om zo de pc te kunnen verkopen. CD erin, installatie doorlopen totdat hij er de brui aangeeft tijdens het hardware installeren. Kennis houd het op een defect mobo, ik gok op een hardwareconflict/-probleem.

Kennis woont niet naast de deur dus ik heb de pc in kwestie nog niet kunnen bekijken.

Hoe groot is de kans dat het idd het mobo is? Wanneer het mobo de boosdoener is, lijkt 't mij dat hij zover niet komt met installeren, is 't niet?

Als de pc het voor die tijd prima gedaan heeft lijkt me een hardware-probleem niet zo logisch. Logischer lijkt me dat de meegeleverde drivers op die XP cd niet bug-vrij zijn óf dat een OEM XP cd wordt gebruikt die niet bij de computer hoort.

Misschien helpt het volgende nog: Ik heb meerdere malen op pc's XP geïnstalleerd waarbij tijdens het installeren van apparaten er zaken misgingen. Wat doe je in dat geval? Je schakelt het apparaat uit (via reset-knop of via aan-uit knop) en je laat (vanaf de harddisk, dus niet vanaf CD-rom) de installatie-procedure opnieuw opstarten. Het apparaat / de apparaten waar problemen mee zijn worden dan overgeslagen.

In het laatste geval (een Dell pc) kwam het erop neer dat ik 4 keer de pc tijdens de herinstallatie heb moeten herstarten om door de hardware-installatie te komen. Hierna kon ik dan (o.a. voor de apparaten die geen driver hadden) een courantere versie van Internet downloaden en installeren.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan