Win XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben182

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Hallo iedereen,

Ik heb zojuist een externe hd (500gb wd elements) gekocht en al mijn media zal op deze schijf komen te staan... ik heb dan ineens 2 schijven, 1 van 80 welke ik als master gebruik en een 160 die ik als slave gebruik..

maar nu al mijn media dus naar de externe hd gaat vroeg ik mij af wat het best is qua snelheid om alles in te delen... windows op 80 en de programmas op de 160?

Ik zal niet veel installeren.. paar games, mafia en hitman enz.. ben niet zo'n gamer en alleen de programmas die ik nodig heb...

als jullie raad hebben dan hoor ik dat graag :D

met vriendelijke groet,

Ruben

Laat die Hitman Pro (als je die bedoelt tenminste) er maar af ....(suggestie)
Windows op 80 GB is wel goed, programma's kunnen in principe ook wel bij op.
Games op de 160 GB en je media dus naar de 500GB.

Ik heb nog een tweede vraag...

ik heb de software op de slave getracht te installeren, maar dan zo dat volgens tweakui de program files(G) op de slave zullen worden geinstalleerd... maar als ik het instel volgens tweakui, dus special folders -> program files @ G: dan linkt ie automatisch nog naar de C:

Ik gebruik de tweakui for xp, dus daar ligt het niet aan =)

heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

groetjes,
Ruben

met instalatie van de game andere partitie kiezen :)

ik heb de software op de slave getracht te installeren,
Wat is de reden,om programma's op een andere dan de Windows-schijf te installeren,als ik vragen mag?

Bij installatie worden er n.l. toch verwijzingen in het register (in Windows) geschreven.

Greetz

Ik heb zojuist een externe hd (500gb wd elements) gekocht en al mijn media zal op deze schijf komen te staan... ik heb dan ineens 2 schijven, 1 van 80 welke ik als master gebruik en een 160 die ik als slave gebruik.Ruben

Kijk welk van de schijven het snelst is en pleur daar je OS op. Het verschil in snelheid van schijven kan erg groot zijn ook voor het opstarten van windows.

Wat dan wel weer jammer is is dat je xp op 80 GB gaat installeren. Laat die eens Maximaal 10 GB in gebruik nemen (hou ik t errug hoog aan), dan heb je altijd 70 GB ongebruikte ruimte op je C: schijf? Lijkt mij een beetje zonde toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan