WIN XP "kaal account" aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErpCity

Hoofdredacteur
Lid geworden
10 nov 2005
Berichten
6.760
Goedenavond,

Om een spel beter te laten werken zou ik graag een nieuw user account aanmaken, MS raadt dit ook ergens aan als remedie op een mindere performance van een spel [of vastlopers] en om zoveel mogelijk resources ter beschikking van het spel te krijgen.... maar zodra ik een nieuwe user aanmaak heeft deze meteen ook ALLE programma's [en bijbehorende services] beschikbaar.....

Twee vragen...

Vraag 1: Hoe kan ik een "kale" user aanmaken... [met een bureaublad met alleen de basis iconen zoals "deze computer, een prullebak, etc.
Vraag 2: Als ik bij deze nieuwe user alle services die ik niet nodig heb afzet, zijn ze dan bij de hoofdgebruiker ook meteen uitgeschakeld....?

Mijn dank vast voor alle reacties.....
 
Vraag 1: Hoe kan ik een "kale" user aanmaken... [met een bureaublad met alleen de basis iconen zoals "deze computer, een prullebak, etc.

Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts -> Maak nieuw account

Vraag 2: Als ik bij deze nieuwe user alle services die ik niet nodig heb afzet, zijn ze dan bij de hoofdgebruiker ook meteen uitgeschakeld....?

Nee, je schakelt alleen de services uit, die je zelf kiest (waar bijv. je username achterstaat)
 
Een account word aangemaakt vanuit de "Default user" map (c:\documents & settings\ default user (verborgen map)). Hievan word een kopie gemaakt en voila je kale profiel.

Jou probleem komt naar mijn id uit het feit dat jou applicaties ook allemaal geinstalleerd staan in het "All users" profiel wat er dus voor zorgt dat je ook in je nieuwe account alle programma's staan.

Zou je ze dus uit "All users" verwijderen dan verwijder je ze dus (zoals de naam al aan geeft)bij alle gebruikers.

Met betrekking op de services. een service draai systeem breed dus zet je een service uit dan staat die voor die sessie voor de hele pc uit, herstart je weer zal die (indien de opstartmethode automatisch was) gewoon weer opstarten
 
Laatst bewerkt:
@ Ellasar

Daar is het dan dus bij de eerste installatie ergens mis gegaan.... Denk je dat ik die map gewoon "leeg" kan maken en dat [aangezien de programma's onder de andere users nog gewoon staan] iedere gebruiker over zijn functionaliteit kan blijven beschikken?

Services begrijp ik, moet ik dus afblijven....
 
@ Ellasar

Daar is het dan dus bij de eerste installatie ergens mis gegaan.... Denk je dat ik die map gewoon "leeg" kan maken en dat [aangezien de programma's onder de andere users nog gewoon staan] iedere gebruiker over zijn functionaliteit kan blijven beschikken?

Services begrijp ik, moet ik dus afblijven....

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je "default user" map vervuild is (gebeurd niet automagisch voor zover ik weet) maar je "All Users" map en legen in de laatste map betekend ook effect op andere users.
 
Je kunt toch zo'n nieuw account helemaal "schoon" maken, alle overbodige grafische opsmuk uitzetten, of voor een klassiek menu kiezen, ook de opstartbestanden kun je persoonlijk maken, bij dit account dus uitschakelen.

Start maar eens op als administrator, die is ook aardig "kaal".

En over de services, zijn ook wel en aantal configuraties te vinden voor een game pc.
 
Ik probeer nu een laptop van een goede kennis te optimaliseren voor Flightsimulator....
Klassiek menu o.k. , overbodige graphics is ook gelukt, maar er draaien nog 58 processen op de achtergrond [overgenomen dus waarschijnlijk van het "all users" account], die 420 Mb van de 1024 memory vreten..... en daar zou ik graag veilig van af raken.....

Kan ik een "admin account" omvormen tot user?
 
Wow, 58 processen? kijk eens met Hijachthis wat er allemaal wel niet opgestart wordt.
Ik zou niet het administatoraccount ervoor gaan misbruiken.

Is die laptop, overigens wel geschikt voor die game? met name de grafische kaart, een onboard zal wel veel beperkingen geven.

Overigens kun je in de quick launch settings, die items kopieëren naar de andere accounts, uit de all users map, werken ze gewoon in die andere accounts, maar niet in deze.
 
Hartelijk dank voor alle tips en aanwijzingen, we gaan op "trial and error" basis eens aan het sleutelen...... ik weet nu in welke hoek ik het moet gaan zoeken...

De laptop heeft een "echte" videokaart met z'n eigen 256Mb geheugen, daarnaast 1024 Mb ram, dus die zou het spel redelijk goed aan moeten kunnen... maar hier ontstond inderdaad wel de vraag: hoe kan ik zoveel mogelijk resources vrijmaken en vrijhouden....

Nogmaals dank.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan