win xp, knp experiabox V8 Arcadyan 7519i geen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

3raser

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een tweeledig probleem. Ik krijg geen draadloze verbinding met de kpn experia box V8 Arcadyan 7519i.

1) Ik heb een laptop (Compaq presario C710) met windows xp SP3 waar ik de verbinding mee probeer te maken. DHCP en upnp is ingeschakeld. Ik kan het netwerk selecteren en dan de beveiligingscode invoeren. Ik krijg de melding "acquiring network adress" en na een volle minuut krijg stopt hij met proberen verbinding te maken en staat er de melding "automatisch". Er is dan geen verbinding gemaakt.
Ik heb geprobeerd om mijn laptop een statisch ip te geven door ip, gateway dns etc in te vullen. Als ik dan opnieuw verbinding maak krijg ik vrij snel de melding dat ik internet verbinding heb, maar binnen 20 seconden is dit weer weg en staat hij weer op "automatisch".
Het vreemde is dat ik hiervoor dezelfde laptop met windows 7 wel op het netwerk heb kunnen aanmelden. Wegens prestatie ben ik teruggegaan naar XP.

2) Ik heb ook een mobiel met android 2.3.7. Op deze mobiel is het draadloze netwerk niet eens zichbaar, terwijl dit bij de laptop wel zichtbaar is ((weet iemand waar dit aan ligt)). Ik heb het netwerk handmatig toegevoegd op mijn mobiel waarna ik de melding "verifieren" krijg, waarna ik een seconde verbinding heb en de melding "onthouden" zie. Daarna krijg ik weer de melding "verifieren" en na een paar seconden krijg ik de melding "verbinding verbroken".

Weet iemand of en hoe dit op te lossen is? Mijn prioriteit gaat uit naar de verbinding met de laptop, want ik verwacht dat het probleem met de telefoon daarna ook is opgelost.

Laatst bewerkt:
Was handiger geweest als je ook even merk + type laptop had genoemd. Ik vermoed dat dit een driver-probleem is, vandaar.

Vermeld ook op welk kanaalnummer je draadloze netwerk is ingesteld. Is dit kanaal 12 of 13, dan zou dat mogelijk verklaren waarom je android apparaat 'm niet ziet, zéker als die geïmporteerd is: Kanaal 12 en 13 zijn in Europa wel beschikbaar, maar niet in (o.a.) de USA en Japan.

Nog een punt van orde is of op de router Automatisch een kanaalnummer kiest of dat er een vast kanaalnummer staat. Ik heb regelmatig slechte resultaten gezien als die op Automatisch staat, dus zet die op een vast kanaalnummer in dat geval.
- Open de webinterface door in uw internetbrowser http://192.168.2.254 als adres in te voeren
- Voer de gebruikersnaam en wachtwoord in. Standaard is het gebruikersnaam 'KPN' en geen wachtwoord. Opent u de webinterface voor de eerste keer, dan moet er een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
- Klik op [Wlan]
- Kijk welk kanaalnummer nu staat ingesteld en of dat een Automatisch gekozen kanaalnummer is of handmatig ingesteld.

Het programma inSSID kan je laten zien welk kanaalnummer het best daarvoor geschikt is [kies een kanaalnummer dat helemaal vrij is of (indien niet beschikbaar) het kanaalnummer met de minste bezetting.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Dank je wel voor je snelle reactie.
Ik zal de volgende informatie ook opnemen in mijn eerste post om het overzichtelijker te maken.
mijn laptop is een Compac presario C710.
Het kanaal is ingesteld op automatisch, maar ook als ik hem op het vrije kanaal'4' zet, ziet mijn telefoon het nog steeds niet.
Mijn android is ingesteld om alle 13 kanalen te detecteren. Ik kan deze ook op 11 zetten, maar zal niet aan deze instelling komen

Ik kan je alleen (hopelijk) wat helpen met de laptop:
Van de C710 bestaan 2 subtypes:
Compaq Presario C710ED notebook PC
Compaq Presario C710EN Notebook PC
Gelukkig hebben ze beiden dezelfde draadloze netwerkkaarten, maar... er zijn 2 types netwerkkaarten mogelijk (en HP/Compaq heeft alleen Windows Vista drivers).
Kijk even in Apparaatbeheer of het een Broadcom of Intel draadloze netwerkkaart is:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Klap Netwerkadapters open en kijk wat je ziet. Er zal een Realtek apparaat staan (=je bedrade verbinding) en een ander apparaat, dat óf van Intel óf van Broadcom is.
Graag even Intel of Broadcom terugmelden, wat je maar gevonden hebt, daar.

Tijs.

Hoi Tijs,
wederom bedankt voor je snelle reactie.
Het is een broadcom 802.11b/g-netwerkadapter
de driverversie is 5.100.82.105

Laatst bewerkt:
Als ik het zo goed interpreteer heeft Microsoft een update klaargezet, die je zou moeten installeren door (in Apparaatbeheer) te rechtsklikken op broadcom 802.11b/g-netwerkadapter en dan kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken..." en in het proces aangeven dat het van Internet/Microsoft gedownload mag worden.
Zou (als ik het goed heb) de driver moeten updaten naar versie 6.30.223.75

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan