win xp met een rare trage opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

koi karper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Als ik de pc aanzet gaat het starten goed, hij loopt door het Bios heen en komt in het zwarte "windows xp scherm met die lopende balkjes daar onder" , daarna wordt het scherm zwart(waarna hij eingelijk moet doorstarten naar "windows word gestart" met het blauwe scherm) , maar voordat hij dat doet moet ik toch zeker een minuut wachten en opdat moment is er ook helemaal geen processor activiteit waar te nemen.
voor de rest doet de pc het prima. alleen het opstarten duurt naar mijn mening langer dan bij mijn vorige Pc.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden Erik

Meestal wordt dat veroorzaakt door een onderdeel in de hardware dat niet goed functioneert en waar windows dan een kluif aan heeft om alsnog daar iets van te bakken. Bijvoorbeeld een ethernet verbinding opzetten. De enige manier om hier achter te komen (die ik weet) is onderdeel voor onderdeel testen/uitschakelen of door een ander onderdeel vervangen en dan zien wat er gebeurt.

Wij gaan dit is proberen de komende dagen in iedergeval bedankt voor de tip. Erik.

Ik herinner me nu ook een situatie waarbij zich zoiets dergelijks voordeed, waar bleek dat het de software/driver van de WAN-verbinding was. Daar was iets mis mee zodat er niet automatisch door de router een intern IP-adres toegewezen kon worden. Als dat gebeurt gaat windows uiteindelijk een default ip-adres toekennen. Dat duurt zo'n twee minuten. De oplossing bleek te zitten in het verwijderen van de geïnstalleerde software voor die WAN-kaart en opnieuw installeren hiervan. Toen liep alles weer vlotjes. Dus de moeite waard om dat ook even te checken.

Probleem is opgelost na veel los en vast zetten bleek het uiteindelijk in het pci kaartje met vier usb poorten te zitten.
1 usb poort bleek niet helemaal goed te werken als je daar wat in stopte, maakte niet uit wat dan had de computer de trage opstart zat er niets in dan werkte alles naar behoren.

Bedankt voor de reacties Erik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan