Win XP OEM licentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

afoekema

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Ik zit even met een probleem, ik heb een licentie van windows:

Windows XP Professional 1 - 2 cpu
OEM licentie

Ik wil die graag op een systeem installeren, maar heb hier geen cd of zo bijgekregen. Ik had ook een cd geprobeerd met een illegale (tot zover dan alleen de key denk ik) versie erop maar dan met de serial van hierboven, alleen werkt dat niet.

Weet iemand hoe ik aan de juiste Win Xp cd download of e.d. kan komen?

Alvast bedankt!

Degene die de OEM-licentie heeft gebruikt om XP te voorinstalleren, had bij de PC een Installatie CD moeten leveren. Nu kun je misschien aan een legale Setup CD komen via het Genuine Advantage Kit programma van Microsoft (Kosten ongeveer 141,-.). Lees op deze Microsoft-site wat de voorwaarden zijn. Neem anders telefonisch contact op met Microsoft en leg de situatie uit.

Microsoft geeft toch geen ondersteuning bij OEM versies?

Vraag mij alleen af waarom die XP cd niet gebruikt kan worden met je OEM key, die cd's zijn allemaal hetzelfde, alleen de key maakt de versie, enige probleem kan zijn dat de XP cd zonder service pack is, en op de PC met.

tja, wat zal ik segge,
voeg me toe op MSN, dat praat wat makkelijk vooral, omdat ik je iets wil uitlegge dat waarschijnlijk je problemen zal verhelpen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Praten op het forum gaat ook makkelijk en je kunt het hier ook uitleggen mits legaal.

Dit is een forum en blijft een forum dus reageren ook via het forum anders had deze site wel helpmij_via_msn.nl geheten

Bedankt voor jullie reacties, ik reageer knap laat... :confused:

Die licentie heb ik verkregen bij 2e hands systeem, dat ik nu graag wil gebruiken op een zelf geassembleerd nieuw systeem.

Ik vraag mij even af wat dit inhoud: Windows XP Professional 1 - 2 cpu

Bedoelen ze hiermee, SP1? en wat bedoelen ze met 2 cpu. Dat je de licentie op 2 pc's kan gebruiken?

Ik heb alleen een windows xp pro cd met sp2 liggen, zou dat het probleem kunnen zijn?Dat ik bijvoorbeeld een installatie moet maken met een win xp pro sp1 cd?

1-2 cpu houdt in dat je xp een licentie heeft voor 1 maar ook voor 2 processoren (in 1 pc dus niet op 2 pc's)

Hoi !

Tja, en een XP-Pro werkt niet met een XP-Home key !

Dus: XP-Home CD op de kop tikken/lenen en dan installeren met de key die op je PC-kast staat.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, en een XP-Pro werkt niet met een XP-Home key !

Dus: XP-Home CD op de kop tikken/lenen en dan installeren met de key die op je PC-kast staat.

Greetz,

Harry.

Dat snap ik, zover was k wel :thumb:

Het is een PRO serial die ik probeer te installeren via een Win XP Pro cd met SP2. Dat werkt alleen niet.

Hoi !

Zou wel moeten werken !

HDD wel geformatteerd ?

Toevallig een OEM-key op een VLK-versie: gaat ook niet lukken !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan