win xp op een partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Als win xp op een partitie geinstalleerd wordt, worden alle bestanden van die partitie dan meteen weggehaald? Als op die partitie nog win me zit, kun je dan win xp erover heen zetten, zonder andere bestanden weg te halen?

Om een heel kort antwoord te geven: Nee.
Je kan wel met Partition Magic een nieuwe partitie maken, om hierop XP te installeren.

Via deze partitie kan je de partitie van ME benaderen, alsmede de bestanden die erop staan.

Mvg Patrick

Hoi,

Je kunt idd WinXP niet over ME heen installeren.
De meest logische weg is dan ook, eerst van alle data en evt. (account-)instellingen een reservekopie maken.
Dan met behulp van de installatiecd van WinXP de systeempartitie, ofwel te formatteren, ofwel te verwijderen en opnieuw aan te maken en hierna op deze zelfde WinXP te installeren.
Hierna kan je al je eigen data weer terugzetten (na ze - mooie aanleiding hiervoor - ook eens opgeschoond te hebben)
Je begint dan écht weer met een schone lei.

Succes, V

Kun je niet upgraden vanuit ME?(weet niet zeker, heb nooit ME gehad) Dan blijven je bestanden behouden

Hoe werkt dat dan? Ik kan de hd met win me erop namelijk niet opstarten

okeeee zei:
Hoe werkt dat dan? Ik kan de hd met win me erop namelijk niet opstarten

Start op van de XP cd, ga naar de repair console, dan geeft hij aan welke xp installaties erop staan, ga dan daar naar toe, indien dat wil, en tiep bootcfg /rebuild, en geef wat je vind een naam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan