Win XP Pro afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
WinXP Pro wil niet afsluiten, maar loopt ook niet vast

Ik heb een aantal berichten hier gelezen over Win XP en problemen met het afsluiten; de PC start opnieuw op, of hij blijft hangen tijdens het uitschakelen.

Bij mij is er weer iets anders aan de hand:

Het gebeurt geregeld dat ik de computer wil uitschakelen (gewoon via 'Start' en 'Uitschakelen') en dan gebeurt er vervolgens helemaal NIETS.

De PC blijft niet hangen, ik krijg geen foutmelding; na het aanklikken van 'Uitschakelen' verdwijnt het 'uitschakel-menu' en kan ik gewoon weer verder werken.

Pas na meermaals dezelfde procedure te herhalen, begint de PC met afsluiten.

Het gebeurt -gelukkig- niet altijd, maar het is niet prettig. Weet iemand waaraan dit ligt en hoe je het kunt verhelpen?

Besturingssysteem: Windows XP Pro

Laatst bewerkt:
Heeft niemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt en wat een potentiele oplossing zou kunnen zijn?

Erial-C, kijk eens bij: Start/ configuratiescherm/Systeem en dan tabblad geavanceerd en klik op opstart en herstelinstellingen en vink alles maar aan (behalve foutmeldingen). Wellicht krijg je nuttige informatie in de logfiles te zien zodat wanneer het weer gebeurd je mogelijk een idee krijgt van wat er precies misgaat en waardoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan