Win XP Pro en CD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Als ik het goed begrijp, zit er een eenvoudige CD-brander "ingebouwd" in Win XP (ik meen van Roxio), zodat je makkelijk met rechtsklikken een bestand kunt kopiëren naar CD.

Op mijn Toshiba laptop zie ik echter deze "standaard" functie niet.

Ik kan alleen naar het standaard meegeleverde en reeds geïnstalleerde Drag'n Drop CD+DVD kopiëren; dat werkt minder handig dan alles vanuit Explorer regelen.

Al met al minder makkelijk dan de "standaard" Windows manier.

Ik heb al bij Software gekeken, of ik misschien deze functie in Windows XP kon toevoegen, maar ik zag hem niet staan.

Ook in de eigenschappen van de CD-R(W)/DVW drive ontbreekt het tabblad "Opnemen".

Weet iemand nog tips waar en hoe je dat kunt instellen en installeren?

Voor de volledigheid:

Laptop draait op Win XP Pro NL versie

Op een bestand met rechts klikken, die je naar de cd wilt branden.
Je kiest dan voor "Kopieren naar", dan kies je "cd-rw/dvd-rw station".
De bestanden worden nu tijdelijk ergens opgeslagen.
Ben je zover klaar dat je wil gaan branden.
Ga dan in "deze computer" of "verkenner" naar je brander, klik met rechts op je brander, kies voor "Deze bestanden op cd zetten".
Nu krijg je een "brand wizard" volg de stappen om daadwerkelijk te gaan branden.

Bedankt voor de reactie, maar ik mis juist de optie "cd-rw station" onder "kopiëren naar".

In plaats daarvan staat die "Drag'n Drop CD+DVD".

En via verkenner naar de brander gaan, werkt dan niet.

Ik moet dan dat Drag'n Drop CD+DVD opstarten en dan daarin het brandproces starten.

En ik zoek juist naar die makkelijke manier zonder Drag'n Drop CD+DVD.

Die "Drag'n Drop CD+DVD" is niet te un-installen?

Kopiëren naar is wel een probleem

Aan het menu "kopiëren naar..." wat verschijnt onder Windows XP als je op een bestand de rechter muisknop indrukt werd het CD-RW-station toegevoegd (zie elder in dit forum).

Probleem:
Ondanks dat nu in het menu ook Kopiëren naar CD-RW station staat werkt dit nog steeds niet. Er wordt gevraagd naar een nieuwe CD en als dan deze gebruikt wordt is het bericht dat een "alleen lezen" bestand niet kan worden gekopieerd.
Hoe kan aan het menu, zoals hierboven omschreven een werkende Kopiëren naar CD-RW station worden toegevoegd, die ook daadwerkelijk werkt. Is daar voor Roxio nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan