Win XP Pro start niet meer na installatie Win 2000 (dual boot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter91

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
28
Hallo,

Ik heb windows xp pro op mijn computer staan. Nu heb ik daar laatst (in een vrije partitie) windows 2000 pro erbij gezet. Alleen als ik bij het opstartscherm (waar ik dus kan kiezen tussen xp en 2000) windows xp start wordt het scherm zwart en gebeurt er niks meer.
Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Groeten, Peter.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet vervelend gaan doen of zo, maar misschien was het verstandiger geweest eerst windows 2000 te installeren. De oplossing zit hem denk ik in het boot bestand. Als je windows 2000 opstart kun je deze ook aanpassen. probeer eens te kijken of windows 2000 windows xp wel herkend.
 
Ik denk zelf ook dat het probleem bij het boot bestand zit, maar ik kan win xp niet opnieuw installeren, ik heb namelijk geen code of cd-rom.
Maar dit valt niet op te lossen vanuit windows 2000?

Groet, Peter.

PS: bij het dual boot scherm staat (onder de twee besturingssystemen) "Druk op F8 voor geavanceerde startopties voor Windows 2000". Misschien heb je daar wat aan...:confused:
 
Laatst bewerkt:
Kopieër de nieuwste, dus die van XP, die ook op de eerste flop staan, en uiteraard op de XP cd, ntldr en ntdetect.com naar de opstart partitie, meestal de C:, heeft niets met de boot.ini te maken, sorry Harry.:love:

Dit kun je gewoon vanuit 2000 doen, die nieuwere bestanden zullen dan XP herkennen.
 
Hoi !

@Lange Pier, als er een nieuwe boot-ini geschreven wordt op de C-schijf moet het m.i. toch ook lukken, of zie ik wat verkeerd ? Door de installatie van Win2K is ie toch overschreven ?

Greetz,

Harry.
 
De boot.ini is alleen een verwijzing naar de partitie waar wat staat, de ntldr in de loader daarvoor, maar de belangrijkste is de ntdetect.com, die van 2000 is de NT 5, die van XP de NT 5.1, die 5.0, ziet de 5.1 niet.


PS, de boot.ini was al goed, hij kon immers kiezen voor XP, allee die starte niet door, omdat die niet werd herkent.
 
Laatst bewerkt:
@ Lange Pier: krig de ..., je hebt gelijk ! Ik was even dat verschil tussen die versie's 5 en 5.1 vergeten !!

Dat verschil was toch opgelost met SP4 ?


Greetz,

Harry.

@Mod.: Sorry, even off-topic.
 
krig de, wasda?:eek:

Kweetnie of dat was opgelost met SP4.

Enne, dit is toch gewoon ontopic?:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan