Win XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

zero55

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Beste allemaal,

Heb hier een pc met windows xp pro op, telkens als ik opstart doet ie een schijfcontrole, deze doorloop ik (of niet, dat maakt niet uit) en dan kom ik in het inlogscherm. Als ik daar gebuiker en wachtwoord ingeef, dan schakelt de pc zich uit en start automatisch opnieuw op, elke keer weer. Ik geraak ook niet meer in veilige modus. Herstelconsole e.d. levert niks op.

Blijkbaar heeft de eigenaar een defragmentatie willen uitvoeren en de waarschuwing gekregen dat daarvoor onvoldoende schijfruimte was, maar dit bericht genegeerd heeft.

Is hier een oplossing voor of wordt dat een clean install ???

Alvast bedankt!
Zero

Heb je de orginenele windows xp cd nog? Start hem dan hier mee op, ga naar de herstelconsole en typ chkdsk/r.

Heb dat net geprobeert, maar het probleem is niet opgelost.
Na het inloggen zie ik nog een flits van een venstertje met de melding "uw persoonlijke instellingen worden geladen", maar onmiddellijk daarna start de hele handel opnieuw op.

Als je opstart van de XP cd, nadat de opstartsequence in de bios is aangepast, kun je die melding niet krijgen.

ik bedoelde ook nadat chkdsk gedaan is en ik de pc opnieuw opstart, dan krijg ik die melding en start de pc opnieuw op.
chkdsk /r doet niks speciaals, controleert en geeft een samenvatting, that's it.

Laatst bewerkt:
Kun je wel door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen", een foumelding in een BSOD krijgen?

Als ik F8 druk kan ik kiezen tussen :
- veilige modus
- veilige modus met netwerk..
- veilige modus met opdrachtpr....
- logboekreg...
- VGA-modus inschak...
- Laatst bekende juiste config (al geprobeert, helpt niet)
- actieve dir terugzetten
- foutopsporingsmodus

Tja, dan houdt het op, een repairinstall is dan nog een mogelijkheid, als dat wel wil, doorgaan tot installeren, en dan voor een herstelinstallatie kiezen, moet je alleen alle updates weer binnenhalen.

Hopelijk is het een SP2 cd, scheelt weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan