Win Xp prof. Administrator.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Ik krijg op mijn maat zijn pc tijdens het inloggen een account met wachtwoord. Het wachtwoord weten we dus we kunnen gelukkig inloggen. Maar nu willen we van dit wachtwoord af. Dus ik dacht geen probleem gewoon in veilige modus opstarten en dan als administrator naar binnen en naar betreffende user en verwijder paswoord.

Maar tijdens het opstarten is er geen administrator account op deze pc, wel een gast account en de user account.

Als ik als user naar binnen ga in veilige modus kan ik wel het wachtwoord aanpassen. Maar kies ik ervoor dat ik het wachtwoord wil verwijderen dan krijg ik een melding dat alleen de administrator dit kan doen. Nou zou je zeggen maak je toch gewoon een ander account aan maar dit word ook geweigerd door de melding dat dit alleen gedaan kan worden door de administrator. Het rare is dat de user wel administrator rechten heeft.

Deze pc komt van een bedrijf dus mijn vermoeden is dat het bedrijf dit heeft beveiligd en wil dus ook graag weten hoe ze dit voor mekaar heeft gekregen en hoe het wachtwoord te verwijderen. Alvast bedankt voor het antwoorden ben altijd erg nieuwsgierig want pc herinstalleren kunnen we allemaal wel maar dan leer je nooit iets.

Gr@smaaier.

druk bij het inlogscherm 2 keer snel achter elkaar op ctrl alt del. Nu kun je, als het goed is, een gebruikersnaam intypen. Maak hiervan administrator + bijbehorend wachtwoord en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan