Win xp Service pack 2 corrupt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Berichten
376
Hallo beste helpers,

Elke versie die ik download van Windows XP service pack 2 blijkt corrupt of beschadigd. Ik heb service pack nodig voor mijn DVD speler en voor het lezen van het totale geheugen, hij leest nu maar 130gb ipv 500gb.

Waar vind ik een goede versie van Windows XP service pack 2? Via de windows update site lukt het niet omdat mijn key code blijkbaar al een keer gebruikt is...

Ik heb onder andere de file van tweakers gedownload, maar als ik het bestand ga uitpakken krijg ik de melding: "bestand beschadigd".
Download site hier

Alvast bedankt,
 
En deze lukt ook niet, SP2
 
Nou, de link die ik je gaf en daarvan de download is zeker niet corrupt. Als jouw computer dat wel aangeeft dan is er wat anders aan de hand.
 
Nou, de link die ik je gaf en daarvan de download is zeker niet corrupt. Als jouw computer dat wel aangeeft dan is er wat anders aan de hand.
Dat geloof ik graag dat die file goed moet zijn, maar hij blijft de melding zeggen "Bestand beschadigd".
Kan ik het .exe bestand op andere manieren uitpakken? Ik heb deze PC net één dag, heb ik misschien andere progs nodig?
 
Kan ik het .exe bestand op andere manieren uitpakken?
Denk het niet, is toch "self extracting"


Ik heb deze PC net één dag, heb ik misschien andere progs nodig?
Nee je hebt geen andere programma's nodig. Is alles wel legaal, alhoewel je krijgt dan niet de melding dat het bestand beschadigd is. Tsja hier past volgens mij maar een oplossing, terug naar de leverancier. Of heb je Windows er zelf op gezet?
 
Windows XP er zelf opgezet, zelfde versie als de computer die beneden staat...
Versie: Windows xp professional

Kan me ook niet valideren op de website aangezien de code al een keer gebruikt is
 
Windows XP er zelf opgezet, zelfde versie als de computer die beneden staat...
Versie: Windows xp professional
Tsja twee computers, zijn twee licencies.
 
dus jij zegt dat ik er nu twee versies voor veel te veel geld moet hebben? :confused:
 
dus jij zegt dat ik er nu twee versies voor veel te veel geld moet hebben? :confused:
Ik zeg dat je voor elke computer een legale Windows moet hebben, meer niet. Maar dat doet niets af aan je probleem, je zou het normaal moeten kunnen downloaden.
 
Ik zeg dat je voor elke computer een legale Windows moet hebben, meer niet. Maar dat doet niets af aan je probleem, je zou het normaal moeten kunnen downloaden.
Juist, ik snap ook niet dat de melding is "bestand beschadigd"...
 
Heb je het al beneden geprobeerd?
 
Contoleer eens of je er kapot geheugen in hebt zitten??met Memtest
Wat houdt "kapot " geheugen in? Zal de test zo uitvoeren

Maar mijn harde schijf is 500 gig, en hij geeft maar 125 gig door. Vandaar dat ik Service Pack wil hebben, want de leverancier vertelde dat dat het probleem was. Met Service Pack geinstalleerd moet de 500 gig herkenbaar worden.
 
Heb memtest gedownload, maar na het openen van "rawrite.exe" kan/snap ik niet wat je moet doen. Er wordt gevraagd naar "Enter disk image source file name". Ik tik dan C in, gevolgd door Enter, maar dan wordt het venster gesloten en gebeurt er niets...
 
Vraag is opgelost
Ik kon het bestand niet openen omdat de harde schijf niet gelezen kon worden. Het bestand stond op de C schijf waar ook het "kapotte" geheugen ontbrak.
Het kapotte geheugen kan pas gelezen worden, als Windows XP Special Pack 2 is geinstalleerd. Hierdoor had ik dus een probleem!

De oplossing
1. Ik heb Windows XP Special Pack 2 gedownload vanaf een andere computer.
2. Hierna heb ik het install bestand op een grote usb stick gekopieerd (op mijn Ipod). (Ik had het install bestand eerst op een CD gebrand, maar doordat deze niet snel genoeg gelezen kon worden, trad hier een probleem op)
3. Vanaf mijn usb stick heb ik Windows XP Special Pack 2 uitgevoerd en geinstalleerd.
4. Na installatie de PC opnieuw opgestart en de installatie was voltooid.

Het "Kapotte" geheugen terug zetten
Dit is het geheugen dat niet gelezen kan worden als er op de PC geen Windows XP Special Pack 2 aanwezig is. Hierdoor kan de PC maar 130gig lezen in plaats van, in mijn geval, de 500gig die aanwezig is op de harde schijf.
1. Klik op start >> Configuratiescherm >> Systeembeheer >> Computerbeheer
2. Klik in het menu links op "Schijfbeheer"
3. Hier zijn nu alle schijven en cdrom stations zichtbaar.
4. Als er "kapotte" geheugen aanwezig is, staat er aangegeven dat dit geheugen niet is gebruikt.
5. Klik met de rechter muis op het geheugen dat niet gebruikt wordt en kies voor de keuze: Partitie maken
6. Het menu dat hierna volgt, kun je invullen naar eigen wens. Dus hoeveel MB de partitie (de nieuwe schijf) in moet nemen en onder welke naam hij wordt genoemd (bijv E of F)
7. Na al het "kapotte" geheugen te hebben onderverdeeld in partities, is de gehele harde schijf te gebruiken en is er geen "kapot" of "ongebruikt" geheugen meer aanwezig.

Iedereen bedankt voor de snelle info !

Kuipie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan