WIN XP setup slaagt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
ik denk dat er een virus op de pc staat (stond) en waneer ik de pc opnieuw opstarte kwam er foutmelding van "hard disk boot failure" (ofzo iets), nu heb nog al is gehad door virus.
dus ik start de PC opnieuw op en druk F10 (moet geen win xp hersteldisk gebruiken), want ik heb een HP (pavilion a235.be) en dat gaat zo ook.
en waneer ik F10 heb gedrukt start het programa op, ik kies de optie voor mijn bestanden te behouden.
dan begint de PC zich terug te formateren en vul dan ook volledig de instellingen in (tijdkeuze,compuetnaam,...) vanaf daar voorbij begint het, ik druk bewerking voltooien en dan start er een scherm op met een achtergrond van HP en er komt op een ogenblik geduld ......... en de puntjes blijven maar komen, maar teveneens komen er foutmeldingen over C:/win.cmd,exe ofzo iets en dan kun je kiezen sluiten of negeren, heb al sluiten en negeren geprobeerd maar dan iets later komen er nog foutmeldingen met ook sluiten of negeren, als je 1 van de 2 kiest verdwjnt het maar verder gebeurd er niets en de puntjes achter "even geduld" blijven komen, dan gaat het scherm na ene tijd wel weg en kom je op het scherm met het teken van WIN XP Home Edition met (zwarte achtergrond) er een ogenblik geduld ... onder, en verder doet hij niets meer, hem hem 10 min. laten wachten en zelfs al 2-3 uur zo laten staan en hij doet niets meer.

aan wat kan het liggen, wat moet ik doen?
ik wil de PC teug aan de praat krijgen zonder dat mijn bestanden worden gewist.

sorry voor de misschien slechte uitleg,want ik ken niet al te veel van PC's.

alvast bedankt

goed, ofwel is er iets mis me de harde schijf.

ofwel is er een probleem met het 'tattoo" systeem van HP (ook op de harde schijf)

is het toestel nog in garantie ? ga dan naar je pc boer en vraag om een backup te maken van de gegevens .
hoedanook zullen ze em dan moeten opsturen naar HP.

is ie niet meer in garantie - en je hebt nooit de "mastercd" (herstelmedia) aangemaakt
heb je een dure grap voor ogen. cd moet besteld worden bij HP
en voor de tattoo er weer op te zetten (nieuwe harddisk) moet je ook weer bij HP zijn ...

je kan altijd via een vriend de harddisk van je pc gegevens laten overzetten. en dan via een OEM cd van windows XP home enkel windows erop zetten - en dan alle drivers en dergelijke downloaden - extra software die er bijzat ben je wel kwijt !
hoe dan ook is er volgens mij iets mis met de harde schijf

ja ok bedankt voor u reactie, als ik het begrijp is het beste er mee naar de PC winkel te gaan.

bedankt voor reactie

ja de PC is in oktober 3 jaar, dus ik denk het niet, en heb hem al eens opengehaald dus misschien telt de garantie dan niet meer.

heb je de herstelmedia op cd ?
neem eens contact op met HP of met je pcwinkel - wat die je aanraden.

voor
Belgie
070 300 005 (NL)
Gerekend tegen lokaal tarief

Luxemburg
900 40 006 (FR)
900 40 007 (D)
Gerekend tegen lokaal tarief

openingsuren
Maandag-Vrijdag 08:30 - 18:00
Zaterdag 10:00 - 16:00
Met uitzondering van algemeen erkende feestdagen