Win XP start niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel w

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
WinXP wil niet meer starten op m'n pc. De computer blijft hangen op het punt voordat je het blauwe scherm krijgt 'Windows word gestart' (dat gevolgt word door het inlogscherm). Alles wat ik krijg te zien ie een zwart scherm en een zandlopertje.

Het probleem begon toen ik naar ik meen ZoneAlarm aan het installeren was (ik was op dat moment ook nog met andere dingen bezig, kan er ook mee te maken hebben). De pc liep toen en vast en sindsdien start ie dus niet meer op. Overigens heb ik ook bij een paar opstartpogingen gehad dat ie wel tot aan het 'Windows word gestart' scherm of het log in scherm komt.

Het grootste probleem is nu dat de harde schijf vrij ver volstaat, op beide partities staan ook bestanden die ik nog nodig heb. Zelf had ik het idee om de hardeschijf eruit te halen en deze aan een ouwe pc (233mhz, 64mb SD RAM, Win ME) te koppelen om zo alles op orde te maken (de belangrijkste bestanden op de D schijf zetten) zodat ik hem kan formatteren en WinXP er opnieuw op kan zetten. Is dit uberhaupt mogelijk? Of zijn er nog ander mogelijkheden?

specs van de pc: 2.66Ghz, 256mb DDR RAM, 120Gb HDD, WinXP

Als je op een van beide partities van je XP systeem nog wat ruimte hebt zou je kunnen proberen een tweede versie van XP erlangs te installeren.

De bestanden van je schijf redden via je systeem met Win ME kan wel, mits de XP schijf niet met NTFS is geformatteerd.
Dan zul je je schijf toch echt in een 2000 of zelfs XP systeem moeten hangen.

Bedankt voor jullie reacties :) Niet de veilige modus, maar wel de herstelfunctie die schijnbaar ook onder F8 zit heeft het probleem opgelost :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan