WIN XP verplaatsen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelawitkamp

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Hoi hoi iedereen,

Ik heb een probleempje. Ik heb windows xp geinstalleerd op een HD van 2 GB. Nu krijg ik elke keer de melding dat er niet voldoende ruimte is als ik bezig ben met videobewerking omdat ie dat automatisch opslaat in mijn program files. Ik wil delen (of heel xp) verplaatsen naar een hd van 10 gb. is namelijk iets makkelijker. ruimte probleem opgelost zou je zeggen maar kan dat en zo ja hoe??

Door Windows te formateren en de andere paritie formateren waar je windows op wilt zetten en dan gaan installeren.

Delen van Windows verplaatsen kan, maar dan zul je bijvoorbeeld eerst een programma moeten deïnstalleren en opnieuw installeren op de groter harde schijf. Data verplaatsen kan natuurlijk altijd. In je video-bewerkingsprogramma zou je waarschijnlijk ook ergen moeten kunnen instellen dat het opslaan op een andere lokatie plaats moet vinden.

Maar het volledig verplaatsen van de gehele Windows is ook een optie. Inderdaad zou Norton Ghost hiervoor heel geschikt zijn. Maar dan moet je die andere schijf daarna wel als Primary Master aansluiten, want anders kun je er niet zomaar van booten.

Handleiding Ghost: http://radified.com/Ghost/ghost_1.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan