Win XP verwijderen, Win 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scandax

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo,

Mijn computer (draait momenteel op Windows XP) is enorm langzaam. Daarom wil ik Windows XP eraf gooien en Windows 7 erop zetten, omdat mij is gezegd dat het helpt als je je OS opnieuw installeert.
Nu heb ik hier een vraag over: Moet ik Win XP eerst verwijderen, en daarna Windows 7 erop zetten of kan ik direct upgraden naar Windows 7?

Scandax

Hoi,

Nee is niet nodig maar misschien kan je beter eerst even deze draaien om te zien of de pc wel win 7 kan draaien;)

Met upgraden doe je geen "Schone installatie". Zorgen dat je een back-up hebt van je belangrijke bestanden/documenten/foto's. Dan opstarten vanaf de Windows 7 DVD en de "custom setup" uitvoeren, zodat je de C-partitie kunt formatteren.

Nog niet eens bij nagedacht :P
Dank voor de snelle reactie trouwens

@Crash
Net iets te langzaam met typen. Ik zal het zoals jij zegt doen, maar straks eerst inderdaad een back-up maken.

Laatst bewerkt:
Windows 7 upgrade advisor zegt dat het enkele minuten kan duren voordat hij weet of Windows 7 op mijn PC gedraait kan worden, maar het duurt nu al een dikke 45 minuten. Ik heb gekeken op de site van Microsoft, en mijn PC voldoet aan de specificaties ( http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/system-requirements ). Betekent dat dat ik Windows 7 kan installeren, of is het toch beter om op de resultaten van Windows 7 Update Advisor af te gaan. In dat laatste geval kan ik misschien beter eerst Windows XP weer herinstalleren, en dan nog eens met Windows 7 Update Advisor kijken of alles gaat.

---edit---

Ik heb net eens gekeken met Flitskikker infotool, waarmee ik kan kijken of ik bepaalde software aankan. Volgens hem kan ik Windows 7 64 bits niet aan vanwege mijn geheugen (2MB te weinig). Betekent dat dat ik de 32 bits versie van Win 7 wel aan kan?

Laatst bewerkt:
Heb je die Upgrade advisor gedownload ? Dan moet je die eerst downloaden en na de download de advisor uitvoeren.
Van XP naar windows7 is een nieuwe installatie. Dus zeker en vast een backup maken , voor je windows 7 gaat installeren.

Windows 7 upgrade advisor zegt dat het enkele minuten kan duren voordat hij weet of Windows 7 op mijn PC gedraait kan worden, maar het duurt nu al een dikke 45 minuten.

Tevens is mijn PC zo slecht, dat hij enorm begon te laggen na die 45 minuten. Heb 'm dus maar af gesloten. Ik vermoed eigenlijk dat mijn PC niet goed is geïnstalleerd/geconfigureerd op het moment van installeren.
Ik heb Windows 7 Update Advisor dus gebruikt, maar zonder resultaat.

---edit---
Omdat ik niet wil dubbelposten, hieronder iets wat ik me net afvroeg:
Als ik nou eens eerst Windows XP herinstalleer (dus met nieuwe partities enz.), daarna Windows 7 Update Advisor eroverheen laat gaan en (indien mogelijk) Windows 7 daarna installeer? Of denk ik dan te moeilijk, en kan ik Windows 7 gewoon installeren (wat volgens Flitskikker InfoTool gewoon zou moeten kunnen)?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan