win XP --> win Vista Ultimate intall heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanof

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
ik ben begonnen met de installatie en op het moment dat ik de licentiecode heb ingevoerd en ik klik op volgende en dan loopt hij een soort vast, mijn CPU van 2Ghz is op 96 procent bezig en 330 MB van de 1 GB is in gebruik. nou zo liet ik hem bijna 2 uur door gaan toen was de situatie nog precies hetzelfde. mijn vragen zijn:
heeft iemand dit ook?
heeft iemand een oplossing?

ik heb een computer met
Intel(R) Celeron(R) CPU 2.00GHz (ik geloof of weet eigenlijk wel zeker dat ik voldoe aan de systeemeisen)
1024MB RAM
een 256 MB graphic card RADEON X850 series

en ja ik wil van xp pro naar vista ultimate
ik heb via surfspot (www.surfspot.nl) een vista ultimate upgrade gekocht bij het gedeelte dat je de product key in moet voeren als ik dan op volgende klik loopt hij vast.
en wat ik dus eigenlijk wil weten is of iemand weet waardoor dit komt

ja ik ben me ervan bewust dat ik niet meer terug kan maar ik weet het echt zeker

Laatst bewerkt:
Welkom bij Helpmij.nl

Jouw vraag is niet geheel duidelijk.
Wil je van XP naar vista?
zo ja is jouw systeem wel geschikt voor Vista ?
Vertle eens iets meer over jouw systeem.

Zo te zien doe je ook een update (installeren vanuit xp) hou er rekening mee dat als Vista je niet bevalt je op deze manier niet terug kan naar xp omdat je xp nummer dan niet meer geldig is!

Installeer Vista vanaf cdrom, waarmee ik bedoel: Start op vanaf dvd.
Dus eerst je bootvolgorde in je bios aanpassen en dan je dvd erin en dan opstarten.
Vista ziet dan dat je xp erop hebt staan en je kunt dan eerst vanuit setup formatteren en daarna installeren. Zo ben je tenminste echt van xp af.

Zorg wel eerst dat je alle drivers voor vista hebt.Of op cd of op een aparte partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan