Win10 geeft aldoor een muziekje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.993
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Een computer (MSI AE2211 AIO) van een kennis van me, geeft aldoor (bij het opstarten van een programma?) een elektronisch deuntje

Ik heb en extrne schijven afgekoppeld, en zelf de C: schijf geformatteerd.

En Win10 (een paar keer zelfs) opnieuw te hebben geinstalleerd. Na installatie is het geluidje even weg, om zich later weer opnieuw te laten horen.

Na een paar keer opstarten, zelfs al wanneer het vergrendelingsscherm na opnieuw opstarten verschijnt (Dan draait er nog bijna niets op de computer)

Ik sta werkelijk met m'n mond vol tanden, want ik kan niet beredeneren, waar dat geluidje vandaan komt.

Dus ik roep jullie hulp in.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Een muziekje, een elektronisch deuntje, het geluidje..., is niet erg duidelijk. Deze gevonden, kun je eens lezen.
 
Hallo Senso

Nee, in deze berichten praten ze over opstart pieptonen, hetgeen op geheugen problemen of Videokaart problemen zou duiden.

Dat is dit duidelijk niet.

Dit is echt elektronische muziek, van verschillende toonhoogte, maar wel "menselijke" muziek

Omdat ik de C: al geheel heb geformatteerd, en er verder niets meer verbonden is met deze computer, rijst bij mij de vraag: Zou het uit de BIOS kunnen komen?

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Ik ben heel nieuwsgierig wat er onder geluiden (configuratiescherm) gekoppeld is aan : 'Programma starten".
 
Ik ben heel nieuwsgierig wat er onder geluiden (configuratiescherm) gekoppeld is aan : 'Programma starten".

Hallo gast0225

Ik heb alle geluidjes uitgeprbeerd. Geen geluidje kwam overeen met het door haar computer geproduceerde geluid. (het was wel een elektronisch geluidje)
Toen heb ik alle geluidjes uitgezet, en toen was ook dit geluid over.

Maar na het terugzetten van een backup, was het geluidje er weer.
Dus uiteindelijk het ik alle geluidjes maar blijvend uitgezet.

Ik ben niet tevreden met deze oplossing, maar van dat geluidje te pas en on te pas wordt je opstinaad van.

Met vriendelijke groet
Jan
 
Ik bedoelde eigenlijk meer : als je onder geluiden kijkt / zoekt naar het onderwerp 'programma starten', welk geluid was (is) daar dan standaard aan gekoppeld?
 
Hallo Dukkel,

ik blijf nog steeds benieuwd wat er staat als STANDAARD-geluid zoals in het plaatje van Senso is te zien en wat ook ik bedoelde in berichtje 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan