Win10, schoon installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterP

Verenigingslid
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
139
Mijn vriendin - zie post 5659445 heeft win10 zelf geïnstalleerd, in 2015.
Alles lijkt goed gegaan te zijn maar nu wordt het ding trager en trager.
Niets helpt.
Schone installaties zijn nooit simpel, tenzij je ergens een image hebt, besef ik.
Ik wil alles toch opnieuw doen, te beginnen met een schone installatie van Win10, trek er rustig een dag voor uit als nodig.

Hoe doe ik dat, zo eenvoudig mogelijk, wettig, stap voor stap, en zonder Microsoft te betalen?
 
Misschien eerst eens proberen windows naar fabrieksinstellingen te zetten? Windows 10 heeft die optie ingebouwd nl.

Klik op het windows icoontje linksonder en dan:

Instellingen -> bijwerken en beveiligen -> Systeemherstel -> Deze pc opnieuw instellen -> aan de slag

Nu kun je kiezen of je je oude bestanden wilt behouden of niet.
 
Win 10, schoon installeren via systeemherstel

Is dus hetzelfde als schoon installeren?

Moet ik nog ergens op letten? Heeft het ding dan alle goede registratienummers en zo?
Zal jouw optie proberen, maar vind het wat akelig, wil uiteigenlijk toch graag een schijfje of usb-stick.

Je hoort binnenkort op deze post van het resultaat.
 
Als je met registratienummers bedoelt the registratie voor Windows 10 dan is het antwoord : ja
Windows 10 slaat nl je registratiekey online op en kan dus tijdens installatie direct zien dat je een herinstallatie doet.

Overige geinstalleerde software en documenten ben je uiteraard kwijt, maar dat ben je ook met een schone installatie vanaf USB. Wezenlijk maakt het dus geen verschil meer of je het via USB of de ingebouwde fabrieksinstellingen doet. De laatste duurt alleen wat korter om uit te voeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan