win2000 crossover

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotr

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Berichten
49
Ik heb 2 PC's met elk een 10Mbit netwerkkaart verbonden met een crossover kabel. Op beide PC's staat Windows2000. Beide PC's hebben als Groep: HOME, en de 2 PC's hebben verschillende computernamen. Als ze allebei aanstaan staat er "Verbonden 10Mbit" rechtsonder bij de klok.
Maar ik kan niet van de een naar de andere PC gaan via netwerklocaties, de PC's zien elkaar gewoon niet. OP allebei staat het TCP / IP protocol geinstalleerd.

Weet iemand hoe ik op de andere pc kan komen?
plz help!
 
Heb je wel een statisch Ip-adres ingesteld bij de TCP/IP instellingen. Dit moet namelijk tenzij je een DHCP server hebt ingesteld (bv wanneer je je internet laat delen via de wizard).

Je kunt een ip-adres invullen uit de reeks: 192.168.0.x
Als subnet typ je dan: 255.255.255.0

Bij de x van het ip-adres moet je een uniek nr (te kiezen uit 1 t/m 254) voor de pc in je netwerk geven (bijvoorbeeld de ene pc een 1 en de andere een 2).

De groeten,
Mark
 
Netwerken

Het probleem bij netwerkjes heeft inderdaad bijn altijd met de instellingen te maken. Om dit te vereenvoudigen kun je bij het installeren van de netwerkkaart gebruik maken van de optie, diskette maken.
Deze diskette kun je dan in de computers gebruiken die als netwerk zijn verbonden.
Het maakt niet uit welk operationsystem op de computer is geinstalleerd. Dat is een ander hoofdstuk.

Als je alle instellingen handmatig insteld moeten die op alle computers hetzelfde zijn. Alleen de compute namen zijn verschillend.
Als je daarna op het bureaublad het icoon netwerk klikt
zul je zien dat je alle computers te zie gaat krijgen.

Wanneer je alle computers kunt zien, dien je incidenteel iedere computer te gaan instellen. Het "delen"van de schijf/programmas en etc., gaat handmatig.
Veel succes,

W.v.d.woude
Schagen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan