Win2000 Win98

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ja weer een die het niet snapt.

Ik ben altijd zelf ingelogd op pc1 als Administrator op win2000pro, mijn vriendind altijd op pc2 als gebruiker op Win98.

Alle instellingen staan goed, we zitten met zijn tweeen achter een switch (dit vanwege 1p modem/router adsl) pc1 (win2000) mag alles op de gedeelde mappen van win98 maar andersom, ik zie wel de pc1 win2000 op 98 maar mag niet op een gedeelde map komen.
Deze map op 2000 is gedeeld met het beleid dat er 10 max inloggen mogen en geen paswoord en alle gebruikers mogen er op doen wat ze willen.

Toch wil het maar niet lukken.

grjs jjw

Maak op die pc eens een user aan die de naam heeft van degene op 98 machine.

en zet die dan neer bij de rechten van de map

Proberen

Dat ga ik eens proberen, eigenlijk klinkt het ook weer heel logisch, de pc ziet uiteindelijk alleen maar aangemelde gasten die je dan recht geeft tot delen.

Maar goed, achteraf he'

grtjs jjw

Ja ja

Jaaaaa nou het resultaat als volgt.
Ik mag nu op de Win98 machine wel de pc aanklikken maar nu vraagt die machine om een share paswoord.
DIt is niet ingesteld op de Win2000 pro machine.
Zij mag als gast zegt maar gewoon dingen doen.

grtjs jjw

Win 2000 als server instellen

Je schijnt ook ergens in te kunnen stellen dat win2000 als server moet draaien, weet iemand mischien waar ik dit doe???

grtjs jjw

Windows 2000 netwerk

Dankjewel Mario dat wist ik....
Je hebt gelijk.

Ik kan nu wel eindelijk printers delen en die zie ik ook in het netwerk bij de win98 machine maar de gedeelde map op de 2e HD vd Win2000 machine zie ik nog steeds niet terwijl ik in de verkenner onder netwerkomgeving wel die map zie.

ra ra???

grtjs jjw

Nee

Nee de vraag is niet opgelost.

grtjs jjw

In pc1 moet je de gebruikersnaam van pc 2 invoeren inclusief password.
Vervolgens haal je het vinkje weg, dat gebruikers met een password moeten aanmelden.
Let op dat je controleerd of de gebruikersnaam van pc1 bij automatisch aanmelden nog steeds goed is.

Maak op pc2 dezelfde gebruiker aan, met het password ingesteld bij pc1.
Uiteraard hier ook automatisch aanmelden.
Maak op pc1 deze username eventueel "administrator", met alle mogelijke rechten.

Nu moet een volledige toegang mogelijk zijn.

Houd in

Dat zou dus betekennen dat ik op pc-1 de win2000 pc moet inloggen als gast of administrator maar met de naam van pc-2.

Dit is natuurlijk niet logisch, ik zelf ben de hoofdgebruiker van de pc en kan en mag alles, mijn vriendin zou dat juist dus niet mogen, alleen maar de dingen die ik wil, dat geld dan ook voor het netwerk dat weet ik maar dat is toch normaal.
De user bestaat al en heeft ook nu alle rechten maar dan nog, ik ben niet onder haar naam ingelogd, zou dat dan de reden zijn waariom wij op de pc2 win98 machine niks zien?????

grtjs jjw

Wachtijd

Hoe zat het ook alweer met die register sleutel om de het controleren van wactwoorden of zoiets tegen te gaan.

Nu doet het netwerk er zo lang over voor dat ik uberhaupt de win98 machine zie.

Er zou een sleutel zijn in het register en als je die we haalde is die snelheid een stuk hoger.

grtjs jjw

idee

Heeft iemand enig idee, die sleutel in het register kan ik niet meer vinden.

daar ik de boel maar eens opnieuw geinstaleerd heb ben ik die sleutel nu kwijt.

grtjs jjw

De register sleutel weet ik niet, maar probeer het eens als je op de win2k comp het gast account aanzet.
Start>instellingen>Configuratiescherm>Systeembeheer>Computerbeheer>Lokale gebruikers en groepen>Gebruikers>Gast.
Dan met de rechter muisknop op gast klikken>eigenschappen, en vinkje weghalen bij "account is uitgeschakeld"
Uiteraard ff rebooten :-)

Groetjes,
Martin.

Al

Dat is allemaal al gedaan, het werkt nu in prenciepe zo snel als windows 2000 het maar toe laat.

Maar er is ook een sleutel om dit sneller te maken in het register aanwezig, dat weet ik zeker.

Hopelijk weet iemand anders het wel.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan