win2K opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tune38

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
72
Ik heb een systeem onderhanden met een IDE C schijf NTFS geformatteerd. de D; schijf ook NTFS en de CDrom drive en CD brander hangen aan een SCSI 2940 UW PCI controller.
Wanneer ik de win2k CD rom er in stop dan krijg ik de melding can not boot from CD.
Bestaat er een mogelijkheid binnen win2k om een floppy met scsi cdrom ondersteuning aan te maken zodat ik van daaruit op kan starten en windows opnieuw kan installeren.
De opstartfloppies van win2k werken niet, de PC geeft een melding dat ACPI niet wordt ondersteund door de BIOS

Wie helpt mij op weg.


Tune38
 
Helaas hebben die drive's een SCSI interface en dat gaat problemen opleveren als ik die aan een IDE poort hang.
En die optie van bootdisk.com had ik ook al geprobeerd.
Dat zijn de zelfde files als op installatie CDrom van win2k.
'Dat Idee om een drive aan de IDE te hangen is echter zo gek nog niet , ik heb nog ergens een 8 speed liggen.
bedankt voor de tip.

Tune38
 
Krijg je die melding van ACPI meteen, als je vanaf de 1e opstartfloppy wilt opstarten?
Mocht je hem later krijgen, heb je F6 wel in gedrukt om de SCSI driver te laten installeren?
 
Die melding krijg ik later, na dat ik F6 heb gedrukt om de scsi drivers te laden en ook als ik F6 niet heb gedrukt.
Het Bios is een Award v4.51PG.
Ik heb vanalles geprobeerd om er doorheen te komen maar het wil maar niet lukken.
Ik heb inmiddels een IDE CD-ROM drive er aan gehangen maar dat maakt geen verschil, die ACPI melding blijft komen.
Is het mogelijk dat door die SCSI kaart die ACPI melding op het scherm komt.
De gouden tip is heel erg welkom. Alle belangrijke data staat nu op mijn eigen PC dus alles is mogelijk, als het maar werkt.
Groetjes
Tune38
 
In bios
1ste boot Cdrom 2 de boot A . de rest op disable

SCSI drivers op diskette zetten. Opstarten vanaf je 8speed Cdrom , en de disk er in. Zodra je de melding krijg van externe drivers laden, op F6drukken dan worden de SCSI drivers geladen. En moet het denk ik wel lukken
Probeer dat eens
 
De foutmelding bleef maar terug komen,ook nadat ik de SCSI kaart had verwijderd.
Na veel gesnuffel op het net moet ik helaas constateren dat de bios de oorzaak van alle ellende is.
Ik heb ontdekt dat dat het MOBO een kloon is van het Giga-Byte mobo BX2000. Alleen de Bios is een andere versie dan die op het originele GB mobo zit zodat de bios upgrade van GB niet werkt. (BIOS ID fout)
DE PC is uit een PC Privé project en waarschijnlijk is de HD op een andere PC met een goede bios vol gepompt en toen in deze PC gezet.
Ik heb met PM de NTFS partities omgezet naar FAT32 en er vervolgens Win98SE op gezet en daarna de andere applicaties.
Win 89 is wat minder stabiel dan win2k maar daar moet ze dan maar mee leren leven.
In elk geval bedankt voor het meedenken.
Groetjes
Tune38
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan